یک هنرمند نقاش از انتظارات جامعه تجسمی از وزیر جدید گفت؛ صالحی‌امیری ارتباط مستقیم و مداوم با جامعه هنری داشته باشد

علی فرامرزی (هنرمند نقاش) با اشاره به ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به خبرنگارایلنا گفت: اگر نگرانی‌هایی که درباره ارسال آثار وجود دارد برطرف شود و مشکلی برای آثار ایجاد نشود؛ این اتفاق یک مبادله و دیپلماسی فرهنگی است و می‌تواند برای جامعه تجسمی ما یک حرکت مثبت باشد.

او با بیان اینکه این اقدام باید براساس بررسی‌های کارشناسی شده انجام شود، افزود: جامعه تجسمی ایران باید با دنیای هنر در ارتباط باشد و لازم است که تبادلات فرهنگی‌مان را با جهان گسترش دهیم و این از ضروریات جهان امروز است.

این هنرمند نقاش با اشاره به تعداد آثاری که قرار است به این تور نمایشگاهی ارسال شود، ادامه داد: تعداد این آثار حساسیت‌هایی را برای جامعه تجسمی ایجاد می‌کند و لازم است که همه ملزومات و تضمین‌های لازم در داخل و خارج از کشور انجام شود.

فرامرزی با بیان اینکه سال‌ها جامعه تجسمی و هنری ایران از عدم گسترش فرهنگی رنج برده است؛ خاطرنشان کرد: جامعه تجسمی برای اولین بار است که در معرض این تصمیم‌گیری قرار گرفته و این به دلیل فضای بازتری است که در این سه سال در دولت یازدهم ایجاد شده است و انجمن‌های هنری و فرهنگی فعال‌تر از قبل شده‌اند و می‌توانند راحت‌تر اظهارنظر کنند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره خواسته‌ها و انتظارات جامعه تجسمی از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: امیدوارم آقای صالحی‌امیری ارتباط بیشتری با حوزه فرهنگ و هنر بخصوص جامعه تجسمی ایران داشته و این ارتباط مداوم و به طور مستقیم باشد.

این هنرمند ادامه داد: امیدواریم وزیر جدید بتواند طوری برنامه‌ریزی داشته باشد که در ماه یک بار به طور عام با اهالی فرهنگ و هنر در حوزه مسئولیت خود گفتگو و نشست داشته باشد و معتقدم این اتفاق می‌تواند بخش مهمی از سوء تفاهم‌ها را برطرف کرده و خوش‌بینی و امید را جایگزین کند همچنین باعث می‌شود وزیر در حوزه کاری خود از مشاوره بسیار گسترده‌ای در عرصه فرهنگ و هنر با حضور هنرمندان تمامی رشته‌ها برخوردار شود.

فرامرزی اظهارکرد: این ارتباط مستقیم با هنرمندان تاثیر بسزایی در تصمیم‌گیری‌های وزیر خواهد داشت همچنین هنرمندان نیز احساس می‌کند که حضورش در جامعه موثر است.

logo-samandehi