مجسمه‌های Ben Young، روایت های حماسیِ ساخته شده از شیشه و بتن


ben young

بن جوان تصمیم دارد آنقدر به کارش ادامه دهد تا ثابت کند که هنرِ متعالی را می‌توان با استفاده از ساده ترین مواد نیز ایجاد کرد. اقامت در کوه Maunganui، نیوزیلند، این هنرمندِ خود آموز را بیش از 15 سال است که تبدیل به یک مجسمه‌سازِ معروف در میان سایر هنرمندان کرده است. او شیشه، بتُن یا فولاد را نمی‌بیند، او فقط عاشقان اقیانوس را در دو سمت آن می‌بیند.

به گزارشگالری آنلاین، سازنده قایق، معماری طبیعت و داستان خودآزماییِ آن را می‌بیند. او رابطۀبین یک قایق بادبانی کج در باد و یک فانوس دریایی بر روی صخره را می بیند. موادمورد استفادۀ او ساده و واضح است، اما برقراری تعادل بین چیزهای خاص توسط اینهنرمند غیر منتظره است، او به محل هندسی مکان‌هایی که در آنها جریان‌های آزاد آببه وجود می‌آیند و به ساختارهای سنگی که در عین تیز بودن، ولی در بخش‌هایی هم خیلیصاف و هموار در کنار هم هستند، توجه می‌کند.

این هنرمند چشم اندازهایی منحصر به فرد ایجاد می‌کند. زیر بخش‌های خاص، کف اقیانوس و پشت دیواره‌های غار، مناطقی با الگوهای تکراری طراحی شده‌اند. چهره‌های انسانی از برنز، اقیانوس‌ها از شیشه و زمین از بتن ساخته شده. فولاد همه چیز را در جای خود نگه می‌دارد و ازطریق انعکاس نور به آنها روشنایی می‌بخشد. هرگز تصور نمی‌شد که چنین مواد محکم و سختی در کنارهم چنین زیبا و شکننده جلوه کنند.

ben young

ben young

ben young

ben young

ben young

ben young

ben young

ben young

ben young

ben young

ben young

ben young

ben young


logo-samandehi