گزارش تصویری اختصاصی گالری آنلاین از موزه امپراطوری آمستردام (بخش دوم)


موزه امپراطوری، بزرگ‌ترین موزه ی هلند و یکی از غنی‌ترین موزه‌های اروپا است که به آثار فرهنگی و هنری اختصاص دارد و در میدان موزه در آمستردام قرار دارد.

این موزه در اصل در سال ۱۸۰۰ میلادی در لاهه ساخته شد، اما در سال ۱۸۰۸ میلادی به شهر آمستردام انتقال یافت. بنای کنونی موزه نیز در سال ۱۸۳۵ میلادی افتتاح شد. این ساختمان نیز از سال ۲۰۰۳ میلادی، به مدت ده سال در حال نوسازی و تعمیر بود و در نهایت با حضور ملکه ی هلند در آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی، فعالیت‌های خود را از نو، آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی، موزه ی امپراطوری به عنوان پربازدید ترین موزه هلند شناخته شده است. این موزه آثار بسیار گران قیمت و نابی را از هنرمندان نامی مانند فرانس هالس در خود جای داده است و داستان کشور هلند را از قرون وسطی تا قرن بیستم نشان می دهد.

موزه ی امپراطوری حدود یک میلیون اثر هنری در اختیار دارد که مربوط به سال های ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ میلادی است و حدود هشت هزار اثر هنری در موزه به نمایش عمومی در آمده است. همچنین مجموعه ی کوچکی از هنر آسیا نیز در ابن موزه جای داده شده است.

در موزه ملی هلند علاوه بر آثار تاریخی، بسیاری از بهترین آثار هنری کشور هلند نیز جای دارد. بیش از ۲۰۰۰ اثر از دوران طلایی هلند که توسط مشاهیری مانند رامبراند، ون گوگ، و ورمیر کشیده شده اند در این موزه در معرض بازدید قرار دارند.

خبرنگار اعزامی گالری آنلاین در شش بخش گزارش تصویری را تهیه نموده که در ادامه بخش دوم این گزارش رامشاهده می نمایید:


logo-samandehi