آپارتمان های کوچک در لوله های بتنی برای رفع بحران مسکن هنگ کنگ


استودیو هنگ کنگی James Law Cybertecture یک نمونه اولیه برای خانه های کم هزینه و کوچک ردر لوله های بتنی طراحی کرده که می تواند شکاف بین ساختمان های شهر را از بین ببرد.
به گزارش گالری آنلاین، این پروژه لوله های بتونی OPod Tube نامیده می شود، طرح، لوله های بتنی 2.5 متری را به خانه های 9.29 متر مربع تبدیل می کند و درب هایی را می توان با استفاده از گوشی های هوشمند باز کرد.
بنیانگذار این پروژه، خانه های مقرون به صرفه برای جوانان را در مکان های خالی مرکز شهر در سراسر هنگ کنگ ایجاد می کند. او فکر می کند ساکنان می توانند در طول یک یا دو سال به راحتی در لوله ها زندگی کنند. و معتقد است که آنها به "جوانانی که نمی توانند از مسکن خصوصی استفاده کنند" تعلق خواهد داشت.
پروژه OPod در حال حاضر هنوز یک مفهوم است، اما معمار نمونه اولیه را برای نشان دادن اینکه چگونه یک خانه معمولی ممکن است از لوله بتنی شکل بگیرد، ساخته است. خانه شامل امکانات برای زندگی، پخت و پز و حمام است.
پانل جلویی کاملا شیشه ای به عنوان یک درب و پنجره به دو قسمت تقسیم می شود. نور طبیعی اضافی از طریق نورپردازی نوارهایی که در زیر قفسه قرار گرفته اند و یک لامپ قابل تنظیم در دیوار فراهم می شود.
یک مبل تخت خواب شو، میز کامپیوتر و کف مسطح چوبی همراه با رنگ سفید بر دیواره ها و محلی برای لباس ها از دیگر امکانات این خانه است.

logo-samandehi