طراحی متفاوت زمین های‌ بازی‌

خلاقیت و پیشرفت ذهنی کودکان


زمین های‌ بازی‌ ویژه کودکان (دختران و پسران) که با استفاده از هنر و معماری باعث خلاقیت و پیشرفت ذهنی آنها می‌شوند

به گزارش گالری آنلاین به نقل از اتود، اسپنسر لاکی پس از تحصیل در دانشکده معماری ییل، تصمیم گرفت تا حرفه‌ی خود را کمی متفاوت دنبال کند. او با طراحی سازه‌های کوهنوردی برای کودکان به تخیلات آن‌ها بال‌وپر می‌دهد.
لاکی کلایمبِر یک ورزشگاه جنگلی و یک اثر هنری است که از سطح زمین بیرون آمده و با سکوهای متعدد در ارتفاعات مختلف یک فضای انتزاعی به وجود می‌آورد که الهام‌بخش خلاقیت و پیشرفت ذهنی کودکان است.
لاکی متوجه شد که اکثر تجهیزات زمین های ‌بازی با محوریت پسران طراحی‌شده‌اند و تلاش کرد که این موضوع را تغییر دهد؛ او با ایجاد زمین‌های بازی غالباً سفید رنگ، مرز تفکیک جنسیت تجهیزات بازی را از بین برد. درست مشابه یک بوم خالی که به کودکان اجازه‌ی خلق روایت‌های خود را می‌دهد. اَشکال موجود در زمین های ‌بازی به‌صورت شی‌ءهای انتزاعی طراحی شده اند ‌که در انتظار کشف کردن هستند، تلفیقی از معماری و هنر که با اشتیاق و علاقه برای بچه‌ها طراحی‌شده است.
با بیش از 80 سازه در ایالات‌متحده، آسیا، اروپا و خاورمیانه، هر یک از زمین های بازی تابع ویژگی‌های منحصربه‌فرد محیط خود هستند. در پروژه‌های قبلی، لاکی کلایمبر انعطاف‌پذیری و توانایی خود را در پایبند بودن به شرایط موجود سایت نشان داده است. برای مثال در مرکز علوم لیبِرتی آن‌ها مجاز به تغییر کف و سقف نبودند و در پروژه‌های دیگر آن‌ها با محدودیت درهای ورودی و خروجی مواجه بودند.
اسپنسر لاکی به توسعه و مونتاژ سازه‌های کوهنوردی افتخار می‌کند و تنها قانون او این است "چیزی دفتر من را ترک نمی‌کند، مگر اینکه من آن را دوست داشته باشم." به دلیل اینکه او سال‌ها نصب سازه‌های کوهنوردی را شخصاً به عهده داشته، برای آزمون‌وخطاهایی که ممکن است در طول کار رخ دهد آمادگی دارد. لاکی کلایمبر سازه‌هایش را معمولاً در کارگاه خود می سازد، از قالبندی پنل های پلی وود (تخته چندلایی) تا پرس و به سرانجام رساندن آنها.

logo-samandehi