گزارش تصویری نمایشگاه مرور زندگی و آثار ادگار دگا در موزه اورسی پاریس (بخش اول)

موزه اورسی از معروفترین موزه‌های پاریس و یکی از موزه‌های مهم نقاشی و مجسمه‌سازی جهان است که بخش مهمی از این مجموعه به نمایش سیر تکامل زندگی و آثار هنرمند فرانسوی، ادگار دگا اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گالری آنلاین، یکی از بخش های اصلی این موزه به بررسی زندگی و آثار ادگار دگا می پردازد و مخاطب با ورود به این قسمت ساعاتی را در گالری هایی می‌گذراند که در ادامه ی یکدیگر مراحل پیشرفت هنرمند در کار و جریانات تاثیرگذار زندگی بر وی را نمایش می‌دهد.

این بخش ویژه، جوانب مختلفی از زندگی و آثار این هنرمند را به نحوی بررسی کرده، و روند رشد و پیش رفت او را ارائه می‌دهد که مخاطب به خوبی میتواند مسیر و سیر تکامل ذهنی یک هنرمند را از ابتدا تا نتایج شگفت انگیزی که از خود برجای گذاشته، درک کند.

هیلار ژرمَن اِدگار دِ گا ‏ (۱۹ ژوئیه ۱۸۳۴–۲۷ سپتامبر ۱۹۱۷) یک نقاش فرانسوی بود که علاوه بر نقاشی و طراحی در زمینه‌های مجسمه‌سازی و چاپ نیز فعالیت داشت.

مشاهده آثار نقاشی دوره های متعدد زندگی هنرمند، ابزار کارش، مجموعه آثار متعدد وی از جمله بالرین ها و ... ، مجسمه ها، پیش طرح ها و طراحی ها، تصاویر خانوادگی و حتی برخی وسایل زندگی و محیط اطراف هنرمند در یک مجموعه در کنار هم، مخاطب را به درکی همه جانبه و عمیق از قدرت نگاه، زاویه دید متفاوت و حساسیت، ظرافت و تاثیر پذیری ذهن و روانِ پرورانده شده ی هنرمند در مواجهه با صحنه های به ظاهر معمول زندگی، می رساند.


اگرچه اغلب او را یکی از پایه‌گذاران جنبش دریافتگری می‌شناسند، اما خود وی این لقب را نمی‌پذیرفت و ترجیح می‌داد از او به‌عنوان یک واقع‌گرا یاد شود.

بنای موزه اورسی در ساحل چپ رود سن و محل قبلی ایستگاه قطار پاریس است. این موزه محل نگهداری آثار هنری فرانسه بین سال‌های ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ است. آثار موجود در این موزه شامل نقاشی، مجسمه، عکس و مبلمان است.


logo-samandehi