نگاهی به پاویون شناور طراحی شده در سه سالانۀ بروژ


در طول مدت سه سالانۀ بروژ استودیوی معماری OBBA با مشارکت معماران محلی dertien 12، پاویونی را نصب کرد که روی یکی از کانال‌های آبی متعدد شهر شناور بود و از مردم دعوت نمود که روی آن قدم بزنند، استراحت و تفکر کنند و از آب لذت ببرند.

به گزارش گالری آنلاین، در بین آثار هنری و چیدمان‌های عمومی که اطراف این شهر تاریخی ظاهر شده‌ بودند، پاویون شناور، مرز بین زندگی روزمره و هنر را محو می‌کند و تغییر آرامی را در مناظر آشنای بروژ ایجاد می‌کند.

پاویون شناور OBBA و dertien 12 با شکل بلند و ساده‌اش، شامل کجی‌هایی روی آب، چارچوب‌های فلزی، صفحات عرشه، ستون‌های فلزی، ریل‌های فلزی بالایی که ستون‌ها را به هم وصل می‌کنند و پرده‌های طنابی‌ای می‌شود که ریل‌ها را در بر گرفته‌اند. در واکنش به نور و باد طبیعی، پرده‌ها مرز بین ساختمان و اطراف آن را محو می‌کنند و باعث می‌شوند مناظر آشنا دوباره تازگی داشته باشند. فضاهای مختلف در شکل‌های مختلف در طول دنبالۀ خطی به بازدید کنندگان اجازه می‌دهد که استراحت کنند، حمام آفتاب بگیرند، تاب بازی کنند یا روی تخت‌های طنابی دراز بکشند.

سه سالانۀ بروژ که از 5 می تا 16 سپتامبر برگزار شد، شامل سازه‌های مختلفی از هنرمندان و معماران معاصر بود که در سرتاسر مرکز تاریخی شهر پخش شده بودند.


logo-samandehi