نگاهی به طراحی داخلی آپارتمانی 36 متری

طراحی داخلی و دکوراسیون این آپارتمان ۳۶ متر مربعی که در جنوب تل آویو اجرا شده است متعلق به شخصی بومی منطقه بوده که در زمان خرید، این فضا برای بودجه او مناسب بوده است.

این آپارتمان در یک ساختمان قدیمی در فلورانس واقع شده و از چالش های اصلی پروژه تقسیم آن به دو طبقه در مجموع ارتفاع ۵٫۸ متر است. یک طبقه ی یک و نیم متر بالاتر از سطح خیابان و دیگری یک متر و ۸۰ سانتی متر پایین تر است. در اصل آپارتمان به عنوان یک فضای تجاری استفاده میشده و در طول سالها با گذر زمان به محل اقامتی تبدیل شده است.

طراحی داخلی این آپارتمان توسط Nitzan Horovitz صورت گرفته و با چالش های پیش رو، طراحی و اجرا را ماجراجویی منحصر به فرد اما مشکل دانسته اول، به دلیل فضای کوچک و دوم به دلیل ماهیت مشکل ساز آن.

از سوی دیگر، کارفرما خواستار یک مکان دلپذیر، طراحی شده و راحت برای زندگی بوده است در نتیجه، از آپارتمان قدیمی راه پله و تقسیم طبقات باقی مانده و دیوارهای داخلی تخریب گردیده است.

از راه پله ساختمان، درب به دیوار ورودی باز می شود که از دو پله عبور می کند: یکی به زیرزمین منتهی می شود، جایی که اتاق خواب و حمام در آن قرار دارد، و دیگری با چهار پله به سالن می رسد، جایی که اتاق نشیمن، آشپزخانه با یک میز ناهارخوری و یک سرویس بهداشتی کوچک به همراه کمدهای دیواری جهت استفاده بهینه از فضا و به منظور ذخیره سازی ایجاد شده است.

البته این دیوار ذخیره سازی به عنوان اتصال بین دو طبقه استفاده می شود. عمق دیوار ۶۰ سانتیمتر است و درب ها با خط سیاه و سفید طراحی گشته اند. کمد دیواری از فضای مرکزی شروع می شود و به عنوان کابینت آشپزخانه و محل قرارگیری یخچال و فریزر در ادامه استفاده می شود.

علاوه بر این دیوار، کمد شامل یک سیستم سینمای خانگی پنهان است پله های اصلی از کاشی های پرسلان ساخته شده اند و بقیه طبقات با پارکت طبیعی بلوط پوشیده شده اند.

سه متریال اصلی و برجسته در این آپارتمان پارکت، کاشی خاکستری و فرمیکا سفید هستند و هدف از متریال ها استفاده از حداقل مواد و سادگی در طراحی طبق خواسته مرد جوان صاحب خانه بوده است.

در طبقه زیرین، تخت خواب، میز کنار تختی، ماشین لباسشویی و خشک کن، دوش و یک اتاق ذخیره سازی کوچک وجود دارد. همینطور یک میز چوبی به عنوان یک میز ناهار خوری یا میز کاری کوچک قرار گرفته است.

هدف اصلی پروژه جایگزینی زیرساخت های قدیمی و استفاده بهینه از فضا با پوشش دهی همه نیازها بوده، در واقع با وجود اندازه کوچک آپارتمان، این یک آپارتمان واقعی و کامل به جای یک واحد مدولار است که نشان میدهد ابعاد فضا می تواند عاملی محدود کننده محسوب شود اما با دکوراسیون مناسب و هوشمندانه می توان کیفیت فضا را ارتقاء داده و اثرات این عامل محدود کننده را خنثی نمود.

منبع: آرک دیلی/ دکوبوم

logo-samandehi