سید عباس صالحی:

هنرمندان در زمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کارهای تأثیرگذاری ارائه داده‌اند

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه بازدید از ورک‌شاپ نقاشی«خط و خاطرات» که به مناسبت هفته دفاع مقدس در روزهای 4 و 5 مهرماه در رواق هنر فرهنگستان هنر برپا شده بود عنوان کرد:هنرمندان در زمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کارهای تأثیرگذاری ارائه داده‌اند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری، پژوهشی صبا، وابسته به فرهنگستان هنر، در این بازدید که علیرضا، اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر و سید محمد یاشار نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، وزیر ارشاد را همراهی می‌کردند، سید عباس صالحی با تمجید از آثار و فعالیت‌های این کارگاه نقاشی افزود: هنرمندان، چه بعد از انقلاب اسلامی و چه در زمان دفاع مقدس و زمان حاضر، کارهای تأثیرگذاری ارائه داده‌اند. ما طی این چند دهه شاهد کارهای ارزنده‌ای در زمینه هنرهای تجسمی بوده‌ایم. در عین حال در سال‌های اخیر جریان جوانانه‌ای در فضای هنری شکل‌گرفته که باعث‌شده به لحاظ تنوع و سبک‌کار، شاهد پیشرفت قابل ‌توجهی در این زمینه باشیم.

در این کارگاه دو روزه‌، بیست هنرمند منتخب از سراسر کشور آثار خود با موضوع ایستادگی، پایمردی و پیروزی رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس را روی بوم نقاشی به تصویر کشیدند. در پایان روز دوم به انتخاب هیئت داوران، حبیب‌الله صادقی، مصطفی گودرزی، محمد‌صادق چلیپا و محمد‌علی طاهری، سه نفر منتخب معرفی و جوایزی به آنها اهدا شد.
ششمین ورک‌شاپ «خط خاطرات» (نقاشی) به همت انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، بنیاد فرهنگی روایت فتح و فرهنگستان هنر و با همکاری موسسه فرهنگی هنری صبا با موضوع دفاع مقدس در رواق هنر فرهنگستان هنر روز گذشته به کار خود پایان داد.

logo-samandehi