نگاهی به طراحی متفاوت کتابخانه در چین

شرکت x+living وظیفه خود دیده است تا دیدگاه zhongshuge را به دنیا معرفی کن، تا زیباترین فضا را نه تنها برای خواندن کتاب بلکه برای جایی برای درک بهتر زندگی ایجاد کند تا کتاب خوان ها از آن بهره ببرند.

به گزارش گالری آنلاین، این شرکت به نوبه خود ، فضایی برای میهمانان و خوانندگان ایجاد کرده است که در حین تجربه ی آن طوری از میان آن حرکت کنند که گویی تمام این چشم انداز ها از وسط کتاب بیرون امده اند .

این پروژه در yun shang fang zhou در منطقه عمومی guiyang ، چین واقع شده است.
با ایستاده در مرکز بازار ، می توانید تابلوی کتابخانه های مشهور zhongshuge را شناسایی کنید.


معماران برای شروع، تجربه بصری همه جانبه‌ای را در راهرویی فرهنگی و خلاقانه طراحی کردند. راهرو با قفسه های کتابفروشی منحنی که در سطح زمین مانند آینه بازتاب دارند پوشیده شده است.

چوبهای رنگ شده با رنگ های روشن به گونه ای در تضاد با اتاق سیاه قرار دارد که کتاب ها و کتابخانه را به معرض دید قرار میدهد.

قفسه های کتاب همراه با پایه های گرد و یک قوس فلزی که لامپ را نگه میدارد بگونه ای طراحی شده اند که شبیه کشتی ها بنظر برسند، این غرفه ها به منظور ایجاد حس مطابقت با جریان و حرکت در راهرو هستند.

این راهرو مهمانان را به سمت اتاق مطالعه سوق می دهد، که دارای اتاق های مطالعه صمیمی تری است. هر اتاق مطالعه یک خزانه داری کتاب کلاسیک است تا مهمانان در آن غوطه ور شده و از خواندن لذت ببرند. همچنان وجود میز و صندلی هایی برای استراحت، فضایی آرامش بخش تر را در یکی از اتاقها فراهم می کند.

logo-samandehi