طراحی نیمکت صلح برای دفتر مرکزی سازمان ملل

نلسون ماندلا: بهترین سلاح نشستن و صحبت کردن است

صندلی تحت عنوان "بهترین سلاح" به سفارش مرکز صلح نوبل در اسلو، نروژ توسط Snøhetta طراحی و اولین بار در دفتر مرکزی سازمان ملل در "پلازا" شهر نیویورک رونمایی شد.

به گزارش گالری آنلاین، این قطعه هنر شهری با هدف ارج نهادن به برندگان جوایز نوبل گذشته و تلاش های آنها در گرد هم آوردن مردم برای یافتن راه حلهای مؤثر برای صلح، ساخته شده است. این نیمکت از جنس آلومینیوم به طول شش و نیم متر است. در واقع، این اثر نام خود را از گفته معروف نلسون ماندلا الهام گرفته است، که اظهار داشت "بهترین سلاح نشستن و صحبت کردن است"

با یک طراحی خاص، بخشی از نیمکت منحنی در پایین ترین نقطه خود با زمین تماس برقرار میکند و باعث ایجاد صمیمیت بین افرادی میشود که روی آن نشسته اند و آنها را از طریق قوس ملایم به هم نزدیک تر می کند.

بنابراین مجسمه کاربردی، مکانی برای استراحت و فضای تعامل اجتماعی است که در آن افراد می توانند در کنار هم جمع شوند.

بنیانگذار Snøhetta میگوید: مهمترین پیش شرط صلح، جمع کردن مردم است. ما اعتقاد داریم که از طراحی به عنوان ابزاری برای ایجاد نمادهای ماندگار و تقویت ارتباطات پایدار استفاده می کنیم.

بهترین سلاح سمبل تلاش مرکز صلح برای انجام مأموریت خود در راستای ایجاد گفتمان و صلح است. این اثر به مکان دائمی خود در اسلو، جایی که سالانه جایزه صلح نوبل اعطا می شود، منتق خواهد شد.

logo-samandehi