نگاهی بر طراحی "خانه سبز" توسط استودیوی wamhouse

کارینا ویسیاک از استودیو معماری wamhouse پروژه "خانه سبز"، را با الهام از معماری انبارهای سنتی روستاهای لهستانی طراحی کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، این خانه همانطور که از نامش پیداست برای مکان های روستایی طراحی شده است و قسمت هایی از سقف و دیوارهای آن از علف پوشیده شده که بصورت یکپارچه با مناظر اطراف خود در هم می آمیزد. این پروژه مفهومی مانند پروژه "پنت هاوس" اجرای قبلی استودیوی wamhouse، به سبک معماری دیکانستراکشن اشاره دارد.

پروژه "خانه سبز" با مساحت مفیدی در حدود 180 متر مربع، توسط استودیوی wamhouse طراحی شده است. در این خانه یک آشپزخانه و یک اتاق غذاخوری کوچک با دربی که به تراسی پوشیده از چمن باز می شود، وجود دارد. همچنین در طبقه همکف حمام، اتاق نشیمن و یک اتاق ناهار خوری بزرگ در گلخانه با درب کشویی بزرگ و در طبقه بالا نیز یک اتاق خواب در نیم طبقه، کتابخانه کوچک و یک حمام اضافی قرار دارد. علیرغم مساحت نسبتا بزرگ خانه، تعداد اتاق ها زیاد نیست؛ چرا که هدف از طراحی خانه همانند مناظر اطراف حداکثر استفاده از فضا و آسایش و راحتی بیشتر است.

این طرح به عنوان یک پروژه مفهومی، همانطور که از دیوارهای کج و درب و پنجره های کاذب می توان دید، با یک خلاقیت همراه است. پیاده راه متقارن و چمن کاری شده به سمت درب های چوبی با پنجره های کج منتهی می شود. به طور کلی "خانه سبز" در حین برخورداری از شرایط یک خانه ییلاقی معمولی، با تلفیق عناصر خیالی و خلاقیت و ایده پردازی های متنوع معماری، به خانه ای روستایی مدرن تبدیل شده است.

logo-samandehi