طراحی "پرگولای" عظیم گلکاری شده توسط استودیو معماری heatherwick در توکیو

استودیو heatherwick، شرکت طراحی و معماری مستقر در لندن به مدیریت توماس هدرویک، از پروژه "پرگولای عظیم گلکاری شده (با فضای سبز)" خبر داد که به مرکز توجه در منطقه بازسازی شده "toranomon-azabudai" تبدیل خواهد شد.

به گزارش گالری آنلاین، این استودیو فضای عمومی و مرکز تجاری برای سایت را طراحی کرده که محوطه عمومی به مساحت 6000 متر مربع را در خود جای داده است. این طرح همچنین شامل دفاتر اداری، واحدهای مسکونی، فروشگاه و همچنین مدرسه و معبد است.

استودیو heatherwick در پی تلفیق این محل با هویتی منحصر برای توکیو بود. تیم طراحی با کار بر روی نقشه ای پیچیده و نامتقارن، برای سازماندهی و تلفیق بسیاری از عناصر مختلف موثر در توسعه شهری، سازه ای مشابه پروگولا و در مقیاسی وسیع طراحی کرده است.

"توماس هدرویک" در توضیحات خود می گوید: "این کانسپت ما را بر آن داشت تا استدلالی همه جانبه برای قطعه هشت هكتاری در توکیو ارائه داده و در ضمن فضایی برای تسهیلاتی از قبیل مسكن، فروشگاه، هتل، مدرسه و معبد در قسمت های شطرنجی ایجاد كنیم."

قبل از حفاری زمین، برای ورود نور طبیعی به محدوده مراکز تجاری واقع در زیرزمین، ارتفاع سازه موج دار مانند شیب ملایم تپه بالا می رود. از طرف دیگر از صنایع دستی سنتی ژاپن نیز مانند تکنیک تراش شیشه edo kiriko در این پروژه استفاده شده است.

هدرویک در ادامه توضیحات خود می گوید: "از آنجایی که بسیاری از توسعه های شهری در سراسر جهان می تواند زننده، خشن و عاری از فضای سبز باشد، نمی دانیم که آیا با ادغام فضای سبز و کاشت گل و گیاه به تعداد قابل توجه و چشمگیر، قادر خواهیم بود راهکاری انسان - محور تر ارائه دهیم."

logo-samandehi