طراحی مجموعه مبلمان "Ink" ملهم از خط نقاشی چینی ها

مجموعه مبلمان Ink که طراحی آن را apiwat chitapanya به سفارش برند تایلندی به نام ماسایا انجام داده است؛ از مجموعه مبلمانی است که ریتم، حرکت و جریان در آن، از خط نقاشی چینی ها الهام گرفته شده است.

به گزارش گالری آنلاین، سبک نگارش باستانی به عنوان فرمی از هنر در چین دارای ارزش بوده و از سابقه تاریخی طولانی و افتخار و سربلندی برای این کشور برخوردار است. chitapanya با توجه به دامنه وسیع سبک نوشتاری حروف، اثر هنری جدید خود را شبیه به حرکت مداوم و روان مرکب خلق کرده است.

سری مبلمان chitapanya شامل صندلی ناهار خوری، میز عسلی و نیمکت است.

صندلی ناهار خوری از ساختاری پرجلوه، فشرده و دقت و ظرافتی بیش از حروف خوشنویسی الهام گرفته است و از این رو تعادل و توازنی در صندلی برقرار می کند. نوک پایه ها با الهام از خط شکسته ای که ضربات سریع قلم مو ایجاد می کند، ظریف و تیز است.

میز عسلی و نیمکت دومین بخش از سری کلکسیون ink، با الهام از حرکت مداوم قلم مو، حروفی ظریف و بی عیب و نقص خلق کرده است. سری ink که از برنج ساخته شده تداعی کننده زیبایی پویا و در عین حال با ظرافت است که کاملاً با سبک نقاشی چینی هماهنگ می باشد. این دو اثر نیز با الهام از تقارن و هماهنگی موجود درخوشنویسی، با این هدف طراحی شده اند تا هم از نظر بصری و هم از نظر ظاهری برای فرد لذت بخش باشند.

logo-samandehi