ثبت تصاویر از ساخت موسسه رسانه ای اکسل اشپرینگر در برلین

عکاس هنرمند nils koenning در سال 2018، به مستند سازی روند پیشرفت ساختمان موسسه رسانه ای axel Springer با طراحی شرکت معماری OMA پرداخت.

به گزارش گالری آنلاین، در آگوست سال 2018، فرم ساختمان شکل گرفت و تا فوریه سال 2019 نیز ساخت قسمت اعظم نمای فلزی این سازه انجام شد، با نزدیک شدن به اتمام پروژه، Koenning جدیدترین عکس خود از این ساختمان را که از این پس دفتر مرکزی جدید موسسه انتشاراتی آلمانی میشد، به اشتراک گذاشت.

در تصاویر گرفته شده توسط koenning با نمای فلزی که ظاهراً به اتمام رسیده است، آتریوم چشمگیر و خیره کننده ساختمان بطور برجسته نشان داده شده است که به صورت زاویه دار تا داخل ساختمان ادامه پیدا کرده و فضایی غیر رسمی در مرکز ساختمان ایجاد می کند که از آنجا ایده ها و افکار به نقاط دیگر ساختمان انتشار پیدا می کنند.

شرکت معماری OMA در توضیحات خود می گوید: "این طرح در اطراف طبقات مجاور و به هم متصل اجرا شده است که در مجموع سقف شیب دار دیجیتالی را تشکیل می دهند." هر طبقه شامل یک بخش سر پوشیده و مسقف به عنوان یک محیط کار سنتی است که سپس در تراس ها رو باز می شود. سقف شیب دار تا نیمه ساختمان با آیینه قرینه سازی شده است تا سایبانی سه بعدی ایجاد کند.

با افتتاح این مکان، مردم با ساختمانی در سه طبقه متفاوت مواجه خواهند شد: لابی در طبقه همکف، که استودیو ، رویدادها و فضاهای نمایشگاهی را در خود جای داده است؛ بخش جلسات مجازی و ویدیو کنفرانس و تله کنفرانس، پلتفرمی که بازدید کنندگان می توانند شاهد عملکرد روزانه شرکت باشند و کافه ای در پشت بام ساختمان.

این پروژه که بیانگر تغییر موسسه axel Springer از نشر سنتی و چاپ به رسانه های دیجیتال است، برای Rem koolhaas، بنیانگذار OMA، که قبل از شروع فعالیت های معماری خود روزنامه نگار بود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

logo-samandehi