اعلام برندگان "عکاسی زمین"

پروژه عکاسی از فضاهای متروکی که طبیعت آنها را پس گرفته، برنده مسابقه "عکاسی زمین" در سال ۲۰۲۰ شد.

به گزارش گالری آنلاین، این سری عکس‌ها را جانان خیمنز، عکاس فرانسوی،‌ ملقب به جانک گرفته است. در این سری عکس‌هایی از کافی‌شاپ و سالن نمایش در آبخاز، هتلی در پرتغال و استخری در ایتالیا وجود دارد. کارهای او از میان بیش از ۲۶۰۰ اثر که در مسابقه شرکت کرده بودند انتخاب شده‌اند.

ماریسا راث، فتوژورنالیستی که جایزه پولیتزر را در کارنامه هنریش دارد و رئیس برگزاری این مسابقات است، گفت: "ما کارهای جذاب و گیرای جانک را برنده انتخاب کردیم چون هم از نظر مهارت عکاسی و هم از نظر نگاه ارزش بالایی دارند و هم اینکه نمونه‌‌ای عالی هستند از دوگانگی انسان برای همزیستی با طبیعت."

نهادهای ‌جنگل‌داری بریتانیا و انجمن سلطنتی جغرافیا برندگان را در شش گروه و از میان ۵۰ عکس و ۴ فیلم که نامزدهای اولیه بودند انتخاب کردند.

هدف این مسابقه انتخاب بهترین رسانه تصویری برای محیط زیست و همین‌طور راه‌انداختن بحث‌هایی درباره جهان و ساکنان آن است.

یانرانگ گو برای عکس "از دست رفته" که مردی را در حال پیپ کشیدن در منطقه خودمختار لیانگشای یای در چین نشان می‌دهد برنده جایزه در بخش مردم شد. این منطقه بزرگ‌ترین سکونتگاه اقلیت یای در چین است.

یی سون با عکس "کشاورزی در سرزمین خشک،‌ برداشت ۷" در بخش طبیعت برنده شد. این عکس نمایی هوایی از خطوط درهم‌تنیده و جامانده از تراکتور را نشان می‌دهد و در مزرعه‌ای در اسپانیا گرفته شده که با خشکسالی دست به گریبان است.

چارلز زلوت با عکس "درخت مرده شماره ۱" برنده بخش جنگل‌های در حال تغییر شد. این عکس درختی با تنه کج و معوج را نشان می‌دهد که دو سال بعد از آتش‌سوزی ویرانگر در جنگل که انسان‌ها عاملش بودند گرفته شده است.

جو هابن،‌ برای عکسی که تاثیرات بالاآمدن آب در ونیز ایتالیا را نشان می‌دهد، برنده بخش تغییرات اقلیمی شد.

شان گلاگر برای ساخت فیلم کوتاه سوختن کامبوج در بخش ویدیو برنده شد. این فیلم کوتاه تاثیرات جنگل‌زدایی بی‌حد‌ و حصر در این کشور را نشان می‌دهد.

قرار است آثار برنده و نامزدها، از الان تا بهار سال ۲۰۲۱، در بعضی جنگل‌های بریتانیا به نمایش درآید.


منبع: بی بی سی

logo-samandehi