واکاوی فراموشی

روایت کیمیا نوریان از نمایشگاه انسان تا نسیان

"فراموش کردن مصائب اجتماعی، زیست محیطی و ... شاید سرخوشی کوتاه مدت ایجاد کند اما دامی برای هستی انسان به شمار میرود." این را کیمیا نوریان کیوریتور نمایشگاه از انسان تا نسیان، در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در حاشیه این نمایشگاه، بیان کرد.

نوریان در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین بیان کرد:

بررسی موضوع "فراموشی" به علت جنبه های مختلفی که دارد همواره برای من جالب توجه بوده است زیرا به این موضوع میتوان هم به عنوان یک "نقصان" و هم به عنوان یک "نعمت" نگاه کرد.

وی درخصوص اماده سازی نمایشگاه توضیح داد:

از آبان 1399 کار بر روی این موضوع را شروع کردیم. تصمیم بر آن شد که تمرکز اصلی آثار بر روی جنبه "انتخابی بودن" فراموشی باشد، ما انتخاب میکنیم برخی مسائل را فراموش کنیم چرا که فراموشی مامنی برای گریز از مسئولیت ها یمان ایجاد میکند.

نوریان در ادامه افزود: 18 اثر در این نمایشگاه ارائه شده است و بزرگترین اثر حجمی به ارتفاع دو متر است.

تمام آثار نقاشی ارائه شده رنگ روغن هستند. مجسمه ها هم با تکنیک میکس مدیا و استفاده از خمیر پاپیه ماشه خلق شده اند.

این کیوریتور در مورد هدف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد:

هدف از انتخاب این موضوع، پرداختن به عوارض گسترده ای است که برای جامعه به وجود آورده است. فراموش کردن مصائب اجتماعی، زیست محیطی و ... شاید سرخوشی کوتاه مدت ایجاد کند اما دامی برای هستی انسان به شمار میرود.

به گفته وی تمام هنرمندان این مجموعه از اعضاء منتخب گروه هنری نیک آفرین هستند و همین موضوع این امکان را فراهم ساخت تا بتوانند در تمام مراحل ایده پردازی تا اجرای آثار، همراه و هماهنگ با هم پیش بروند.

کیمیا نوریان متولد 1369، فارغ التحصیل دکترای دامپزشکی دانشگاه تهران، نقاش، مجسمه ساز و مدیر گروه هنری نیک آفرین است.



logo-samandehi