نگاهی به معماری باغِ جاده ابریشم در انگلستان

باغِ جاده ابریشم به شکل یک سفر ۱۲ مرحله‌ای در ساکس طراحی شده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، گلخانه شیشه‌ای را استودیو معماری هیترویک برای موسسه خیریه میراث انگلیس ساخته است. این گلخانه علاوه بر یک نقطه کانونی برای باغِ جاده ابریشم، یک فضای بیرونی جدید در باغ‌های Woolbeding که قدمت آن به قرن هجدهم بازمی‌گردد، ایجاد کرده است. گلخانه شیشه‌ای به شکل هرم ۱۰ وجهی طراحی شده و مانند تاجی برای نشان دادن انواع درختان و درختچه‌های نیمه گرمسیری باز می‌شود.

توماس هیترویک موسس استودیو می گوید: وقتی در این باغ شگفت انگیز قدم می‌زنید شی خاصی را کشف می‌کنید که مانند جواهر می‌درخشد. این طراحی‌ها از نیاز ما برای حفظ نسل گذشته صحبت می‌کند.»

باغِ جاده ابریشم که گلخانه شیشه ای را احاطه کرده به شکل یک سفر ۱۲ مرحله‌ای در ساکس طراحی شده است. این جاده در واقع شبکه‌ای قدیمی از مسیرهای تجاری بین اروپا و آسیا و تأثیر آن بر باغبانی بریتانیا را به نمایش می‌گذارد. گونه‌های گیاهی متنوع از جمله درخت کمیاب آرالیا، ترکیبی از سرخس، درختان چتری و مگنولیا که از طریق این مسیر به بریتانیا آورده شده، در این باغ دیده می‌شوند.

به گفته این استودیو، طراحی آن به تراریوم‌های زینتی ویکتوریایی اشاره دارد وبا یک نوع ظرف قابل آب‌بندی که از شیشه ساخته شده و با خاک و گیاهان پر شده است.

در روزهای گرم، «کاسبرگ» گلخانه باز می‌شود و فضایی به وسعت ۱۴۱ مترمربع به شکل تاج ایجاد می کند. این حرکت از یک مکانیزم هیدرولیک استفاده می‌کند که به مایع تحت فشار تکیه می‌کند و در یک فضای محدود حرکت می‌کند. این فرآیند باز کردن که چهار دقیقه طول می کشد، به شکلی طراحی شده است که گیاهان نیمه گرمسیری را در معرض نور خورشید و تهویه قرار دهد.

اطراف مجسمه‌ یک مسیر پر پیچ‌وخم است که با ۳۰۰ گونه از گیاهان از ۱۲ منطقه متمایز جاده ابریشم پوشیده شده‌است.

استودیو معماری هیترویک در سال۱۹۹۴ در لندن تاسیس شد. موسس استودیو،توماس هیترویک به عنوان خلاق ترین طراح انگلیسی شناخته می‌شود و نوآوری‌هایش موجب شده تا موتور ایده‌ها لقب بگیرد. در حال حاضر هیترویک با تیمی از ۸۰ معمار، طراح و سازنده در استودیویی در کینگز کراس لندن مشغول به کار هستند.

logo-samandehi