حجم‌های بتنی قوس دار حومه شهرهای چین را زنده می‌کند

پر کردن شکاف بین عمل گرایی و نوآوری، آزمونی برای هر معماریست که در پروژه های روستایی شرکت می کند.

به گزارش گالری آنلاین، در میان ساختمان های مختلفی که SYN Architects در دهکده Tiangang Zhixing چین طراحی کرده است، مجموعه بازسازی شده سازه هایی که به عنوان "اتاق نشیمن" دهکده نامیده می شود به وضوح این ایده را نشان می دهد. بازسازی «اتاق نشیمن» در مجموع ساختار اصلی ساختمان کمیته روستا را حفظ می‌کند و یک کافه و منطقه ای برای فعالیت کودکان را در طبقات بالا و پایین معرفی می‌کند.

اتاق نشیمن دهکده رو به مرکز هنری تیانگانگ و یک اینستالیشن هنری به نام «کلاه بزرگ حصیری» است. این دو پروژه که در مقابل هم قرار گرفته اند، زمینه را برای بقیه مراحل فراهم می کنند. برای فعال‌ کردن ساختمان، تیم معماران SYN مدلی از عملیات را که قبلاً در پروژه‌های خود اعمال می‌شد، از جمله افتتاح یک قهوه‌خانه SYN، که برای خدمت به ساکنان مناسب بود، معرفی کرد: روستاییان به‌عنوان باریستا و پرسنل خدماتی استخدام شده‌اند، و همسایه‌ها از این فرصت استفاده می‌کنند و روستاییان را به سمت ساختمان می‌برند تا از قهوه در سالن لذت ببرند.

علاوه بر این، تیم سازمانی ساختمان ترتیبی داده است که کودکان روستا در دوره‌ها و فعالیت‌هایی در «اتاق پذیرش» طبقه دوم شرکت کنند و به آن‌ها امکان دسترسی به آموزش‌های مشابه در شهرها را می‌دهد. معمار اصلی زو ینگشی همچنین ترتیبی داد تا پرتره‌های خانوادگی و عکس‌های فوری از زندگی روستاییان در بخش‌های مختلف «اتاق نشیمن» نمایش داده شود و همچنین «تواریخ دهکده Tiangang Zhixing» را به عنوان صدای فرهنگ و رویدادهای محلی تأسیس کرد.

logo-samandehi