چگونه یک بازی رایانه‌ای می‌تواند به بازسازی کلیسای جامع نوتردام کمک کند


کلیسای نوتردام پاریس چندی پیش طعمه حریق شد، حالا تمام حواس‌ها روی این موضوع متمرکز شده که دقیقا چگونه می‌توان شکوه اولیه سازه‌ای با قرن‌ها قدمت را احیا کرد، و برای انجام اینکار یک منبع غیرمحتمل وجود دارد که می‌تواند بسیار مفید باشد.

به گزارش گالری آنلاین، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه قول داده است تا این کلیسای مشهور را بازسازی کند. با رسیدن کل مبالغ کمک‌ها به بیش از 600 میلیون یورو، پول‌های زیادی از طرف افراد مطرح در صنعت مد مانند فرانسوا - آنری پینو و برنارد آرنو جمع شده و حتی غول دنیای فن‌آوری Apple هم قول همکاری داده است.

در سال 2014، این کلیسا مرکز اصلی در Assassin’s Creed Unity، یک بازی رایانه‌ای با سبک ماجراجویی بود که در شهر پاریس و در طول انقلاب فرانسه رخ می‌داد. ارزش تاریخی بازی به کار هنرمند طراح محیطی، کرولاین مایس بستگی داشت که 2 سال زمان برای طراحی جزئیات کلیسا صرف کرد تا مدلی دقیق و نزدیک به واقعیت را خلق کند. مطلبی که جزئیات آن اولین بار در مقاله‌ای توسط اندرو وبستر در مجله اینترنتی Verge نوشته شد: «کرولاین با بررسی دقیق عکس‌ها سعی کرد معماری دقیق را طراحی کند، برای همین با هنرمندان طراحی بافت همکاری کرد تا مطمئن شود هر آجر دقیقا مانند مدل اصلی طراحی می‌شود.»

این بازی رایانه‌ای برای بازآفرینی دقیق و جذاب مکان‌های تاریخی معروف است. در حالی که مایس قبل از بازآفرینی دیجیتال کلیسای جامع نوتردام هیچ وقت آن را به شخصه از نزدیک ندیده بود، با این وجود شرکت سازنده بازی با استخدام تیمی از تاریخ‌شناسان سعی کرد صحت و اعتبار بازآفرینی را افزایش دهد. مایس با همکاری با این گروه توانست حتی ظریف‌ترین جزئیات را مانند نقاشی‌هایی که در دنیای واقعی روی دیوارها قرار داشتند، بازآفرینی کند. او حتی مجبور شد برخلاف این موضوع که مناره‌های (تاجک‌های مخروطی) نمادین کلیسا در آن زمان وجود نداشتند، آنها را به طراحی اضافه کند.

واقعیت این است که اندازه‌گیری‌های دقیق، منابع مادی، و نمایش دقیق جزئیات، بازی را به یک منبع بسیار دقیق و قابل‌اعتماد تبدیل می‌کند.
جالب است که اکنون یک بازی ویدئویی می‌تواند منبع مهمی در تعمیر یا ترمیم امروز نوتردام یا برخی نقاط دیگردر آینده باشد.
هنوز مشخص نشده است که ساختار احیا کننده چه شکلی خواهد بود، و آیا این یک کپی دقیق خواهد بود یا نه.

اخیرا گزارش‌هایی از فرانسه مبنی بر دعوت از معماران در سراسر جهان برای ارائه طرح‌های خود برای مناره جدید بر فراز کلیسای جامع وجود داشته‌است.
نخست‌وزیر این کشور، edouard philippe به خبرنگاران گفت که امیدوار هستند یک مناره جدید که با روش‌ها و چالش‌های عصر ما تطبیق داده شود، طراحی و اجرا شود.

logo-samandehi