دفتر معماری NAB گلخانه‌ای سقفی برای نوتردام طراحی می‌کند


در پی آتشی که کلیسای نوتردام نماد و نشانه سقف پاریس را از بین برد، Studio NAB رویای یک «گلخانه سقفی» جایگزین را در سر پرورانده است. این پروژه که کلیسای «سبز برای همه» توصیف شده است، شاهد خلق گلخانه سقفی است که از معرفی مجدد تنوع زیستی، آموزش و همبستگی استقبال می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین، طرحواره Studio NAB طوری طراحی شده که «در زمان خودش محکم بایستد، نگاهی به آینده داشته باشد و مظهر مخاطرات دوران ما باشد.» این گلخانه امکان ادغام حرفه‌ای مجدد محرومان و فقرا از طریق آموزش در خصوص کشاورزی شهری، باغبانی و کشت پایا در عین پیوند مجدد کودکان به طبیعت از طریق کارگاه‌های آموزشی را فراهم می آورد.

زنبورها از طریق کندوی مرکزی که آموزش زنبورداری در آن به ویژگی‌های بهره‌وری این طرح ادامه می‌دهند، مجددا وارد کلیسای جامع می‌شوند. چارچوب بلوط سوخته از آتش، در خلق ماشین‌های کاشت مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرد و حضور در گلخانه را تسهیل می‌کند که نمادی از پذیرش این دوره تاریخی در عین خلق استعاره بین قدیم و جدید است.

این طرحواره یکی از چند نمونه پاسخ موردنیاز به آتش‌سوزی نوتردام است. هفته گذشته نیز یک رقابت بر سر طراحی مجدد مجاز سقف شکل گرفت و در اوایل این هفته، Foster+ Partners نسخه خود را از آنچه این نقطه تاریخی آسیب‌دیده باید به آن بدل شود، تهیه کردند.

logo-samandehi