بنایی که ۱۴۰ سال است ناتمام مانده!

یک معمار کاتالان زندگی خود را وقف ساخت کلیسایی کرد که بنای آن هنوز پس از گذشت حدود ۱۴۰ سال از زمان آغاز ساخت، ناتمام باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، کلیسای «ساگرادا فامیلیا» واقع در بارسلون که ساخت بنای آن در سال ۱۸۸۲ آغاز شده بود و هنوز کامل نشده است، پس از حدود ۱۴۰ سال، سال گذشته مجوز ادامه ساخت دریافت کرد.

اخیرا اعلام شد، ساخت این کلیسای مشهور به دلیل شیوع ویروس کرونا تا پایان سال ۲۰۲۶ نیز به پایان نخواهد رسید.

طراحی اولیه «ساگرادا فامیلیا» که سبک گوتیک است اثر «فرانسیسکو د پائولا دل ویلار» معمار اسپانیایی است. «دل ویلار» پس از مدت کوتاهی از این پروژه کنار کشید؛ به دنبال این اتفاق «آنتونیو گائودی» مسوولیت آن را برعهده گرفت و تغییرات بسیاری در طراحی کلیسا ایجاد کرد.

«گائودی»، کودکی که در تابستان سال ۱۸۵۲ به دنیا آمد، بعدها به یکی از مشهورترین معماران کاتالان در طول تاریخ تبدیل شد.

او که در زمان حیاتش به عنوان معمار بناهای غیرمعمول با رنگ‌های نه‌چندان متداول مشهور بود، در ۳۱ سالگی برای نخستین‌بار مسوولیت ساخت کلیسای «ساگرادا فامیلیا» را برعهده گرفت.

او تا سن ۷۳ سالگی و پیش از آن که در سال ۱۹۲۶ در یک حادثه جانش را از دست بدهد، همچنان مشغول ساخت این کلیسا بود. «گائودی» در زمان حیاتش بناهای منحصربفرد بسیاری را به اتمام رساند، اما ۱۴ سال پایانی عمرش را صرف ساخت کلیسای ناتمام «ساگرادا فامیلیا» کرد.

«گائودی» نمادهای مذهبی را برای تمام نقاط این کلیسا طراحی کرد و مجموعه‌ای بصری از باورهای مسیحیت را خلق کرد. طراحی این بنا به گونه‌ای است که در زمان اتمام ساخت کلیسا، ۱۸ برج خواهد داشت.

«گائودی» در دوران زندگی اش معماری با نبوغ و استعداد مثال زدنی محسوب می‌شد و این نبوغ پس از گذشت سال‌ها به عنوان یک راهنمای کلیدی دیگر سازندگان «ساگرادا فامیلیا» را یاری کرده است.

با وجود تلاش برای تکمیل این بنا، بخش‌هایی از کلیسا که در سال‌های گذشته ساخته شده‌ بودند نیز تحت مرمت و بازسازی قرار می‌گیرند.

اکنون این کلیسا یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری این کشور محسوب می‌شود و در شرایط عادی سالانه حدود ۲.۵ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.


logo-samandehi