ساخت برج C توسط استودیو معماری zaha hadid در برجسته ترین پایگاه دفاتر مرکزی خلیج shenzhen

معماران zaha hadid برنده مسابقه پروژه "برج C" در برجسته ترین پایگاه دفاتر مرکزی خلیج shenzhen، مرکز تجاری و مالی قدرتمند در منطقه خلیج بزرگ guangdong ،hong kong و macau، شناخته شد.

به گزارش گالری آنلاین، این مجموعه با ادغام دفاتر مرکزی شرکت ها به عنوان قطب تکنولوژی جهانی که روزانه 300000 کارمند را در خود جای خواهد داد شامل سالن های برگزاری کنفرانس های بین المللی، نمایشگاه ها و سایر برنامه های فرهنگی و همچنین شهرک مسکونی، مرکز حمل و نقل، زمین هایی با پوشش گیاهی و حتی منطقه ای ساحلی با تالاب ها خواهد بود.

پروژه برج C توسط استودیو معماری zaha hadid که قرار است در برجسته ترین پایگاه دفاتر مرکزی خلیج shenzhen بنا شود با موقعیت خود در تقاطع محور سبز شمال به جنوب شهر با کوریدور شهری شرق به غرب کاملا سازگار است.

این طرح که با اتصال به پارک مجاور و میادین عمومی به فضای سبز طبقاتی (پلکانی) تبدیل شده و در میان دو برج تا بالا ادامه پیدا خواهد کرد، مردم را به قلب ساختمان دعوت می کند، جایی که امکانات فرهنگی و تفریحی بر روی پل های بزرگی که برج ها را به یکدیگر متصل کرده و چشم انداز وسیعی از شهر را به نمایش می گذارد، قرار گرفته اند.

با توسعه شبکه مترو shenzhen، تریبون پلکانی برج با پارک مجاور در هم آمیخته تا فضای عمومی جدیدی ایجاد کند. این طرح نه تنها دسترسی مستقیم عابران پیاده به برج که امکان ورود نور طبیعی به ایستگاه حمل و نقل عمومی زیر زمین را نیز فراهم می کند. به علت در اولویت قرار دادن عابران پیاده، در طراحی برج فضای گسترده ای برای پارکینگ دوچرخه و تسهیلات شارژ در نظر گرفته شده است.

بنا بر توضیحات استودیو معماری zaha hadid، طراحی پروژه براساس ابزارهای مدل سازی سه بعدی انجام گرفته تا بتوانند شکل و اندازه کلی، جهت یابی و نسبت نما به کف را به صورت بهینه طراحی کنند. نتیجه طراحی این پروژه "شهر عمودی چند بعدی" شامل دو برج به ارتفاع تقریبی 400 متر (1312 فوت) است. این ساختمان فضا های اداری بدون ستون با نور طبیعی، امکانات خرید، سرگرمی و غذاخوری، هتل، مرکز همایش ها و امکانات فرهنگی با سالن های نمایشگاه را در خود جای داده است.

از جنبه زیست محیطی، دیوار پرده ای و یکپارچه شیشه ای دو جداره برج بصورت کانال های عمودی طراحی شده است تا از قابلیت خود سایه اندازی برخوردار بوده و بتوان دریچه های تهویه را که هوای خارج ساختمان را از طریق فضاهای خالی (operable cavities) به داخل هدایت می کند، در داخل کانال ها تعبیه کرد. کنترل های محیطی فضای داخل برای کاهش مصرف انرژی بطور خودکار و همزمان انجام خواهد گرفت. باغ های آکوپونیک در تمام طبقات بطور بیولوژیکی آلودگی محیط را تصفیه می کنند. این طرح همچنین شامل امکاناتی برای جمع آوری آب و بازیافت آن، و سیستم فتوولتائیک برای ذخیره انرژی خورشیدی است.

logo-samandehi