طراحی یک آسمانخراش ۳۰۰ متری برای ساختمان تازه بانک مرکزی کویت

گروه معماری فاستر و شرکا دفتر مرکزی بانک ملی کویت را کامل کردند. این آسمانخراش ۳۰۰ متری با حضور متمایز در میان ساختمان‌های شرق و منطقه مالی رو به رشد کویت طراحی شده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، هدف مالکین برج جدید از گرد هم آمدن همه کارمندان بانک زیر یک سقف، هم‌افزایی و بهبود رفاه کارکنان است. این طراحی ویژگی‌های آگاهانه محیطی و نوآوری ساختاری را ترکیب می‌کند و یک معماری غیرفعال با صرفه‌جویی در مصرف انرژی ارائه می‌کند که از دفاتر در برابر شرایط آب و هوایی کویت محافظت کند.

۶۳ طبقه همگی با لابی‌های آسمانی مشخص شده‌اند و فضاهای گردهمایی‌ها و جلسات را برای کارکنان فراهم می‌کنند. با ورود به ساختمان، یک لابی به ارتفاع ۱۸ متر در پایه برج، کارمندان و بازدیدکنندگان را به داخل دعوت می‌کند. طبقه ۱۸ دارای یک رستوران با ارتفاع دوگانه و طبقه ۱۹ دارای یک سالن ورزشی مدرن و منحصربه‌فرد دیده می‌شود.

مجموعه‌ای از پره‌های بتنی در امتداد مسیر خورشید یکپارچه شده‌ و در تمام ارتفاع برج امتداد یافته‌اند که پشتیبانی ساختاری و سایه‌اندازی را فراهم می‌کنند. این طرح فضای کف را در طبقات بالا با باریک کردن صفحات کف به سمت داخل و پایه به حداکثر می‌رساند. با استفاده از اقدامات غیرفعال و فعال برای کاهش مصرف آب، مصرف انرژی به حداقل می‌رسد و کیفیت هوای داخل برج بهبود می‌یابد.

logo-samandehi