نگاهی به پنج رویداد معماری و طراحی

پنج رویداد معماری به شکل فیزیکی در دو قاره اروپا و اقیانوسیه در ماه جاری برگزار می‌شود.

آثار معماری در بیشتر موارد در آرامش شکل می‌گیرند بنابراین رویدادهای معماری بهترین مکان برای به نمایش گذاشتن جدیدترین و نوآورانه‌ترین طرح‌های مهیج و نوظهور عرصه معماری به شمار می‌آید. در این گزارش به بررسی پنج رویداد که ماه جولای برگزار می‌شوند می‌پردازیم؛ از جمله رویدادهای کپنهاک، میلان، میامی و لندن.

نمایشگاه طراحان جدید

پس از دو سال وقفه ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹، نمایشگاه طراحی فارغ‌التحصیلان باعنوان «طراحان جدید» در انگلستان افتتاح شد. این رویداد که از ۲۹ ژوئن آغاز شده، با دو بخش آثار بیش از ۲۵۰۰ استعداد خلاق نوظهور را به نمایش می‌گذارد.بازدیدکنندگان می‌توانند انتظار دیدن آثار فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف از مد و سرامیک گرفته تا مبلمان و طراحی صنعتی را داشته باشند.

ترکیبی از هنر، سرامیک، طراحی گرافیک، طراحی جواهرات، منسوجات و کارهای چوبی نیز به نمایش گذاشته خواهد شد. در طول این نمایشگاه، فارغ التحصیلان می‌توانند در مجموعه‌ای از برنامه‌هایی که تدارک دیده شده از جمله وبینارها وکارگاه‌های مختلف شرکت کنند. کنار این برنامه‌ها ۳۵ جایزه به طراحان جوان برای تشویق آنها در حرکت به سمت صنعت داده می‌شود. این برنامه تا ۹ جولای میزبان بازدیدکنندگان است .

نمایشگاه Norma

دهمین دوره نمایشگاه هنرNorm برای اولین بار در یک صومعه تاریخی قرن چهاردهمی در جزیره کاپری ایتالیا برگزار می‌شود. مانند سال‌های گذشته، این رویداد آثار هنری معاصر و کلکسیون‌ها را در معرض دید عموم قرار می‌دهد که توسط گالری‌ها و نمایشگاه‌های برجسته بین‌المللی مدیریت می‌شوند.

همچنین یک برنامه ویژه شامل پیش‌نمایش و گردهمایی‌های خصوصی برگزار خواهد شد. این نمایشگاه از ۶ تا ۱۰ جولای برگزار می‌شود.

جشنواره طراحی شمال

فستیوال طراحی شمال که طی سه روز در منچستر برگزار می‌شود، یک رویداد شبکه‌ای و اجتماعی خلاقانه است که آثار برندهای سراسر شمال انگلستان را به نمایش می‌گذارد. از جمله نکات برجسته این دوره، عرضه محصولات انحصاری، بحث در مورد پایداری و سلامت محیط کار و حتی یک مسابقه ساخت لگو خواهد بود.

شرکت‌کنندگان با جدیدترین سبک‌های طراحی داخلی، با نمایشگرهایی که جدیدترین گرایش‌ها را در رنگ، چوب، نور و کاشی به نمایش می‌گذارند، روبرو شوند. نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۴ جولای میزبان مخاطبان است.


نمایشگاه بین‌المللی مبلمان و دکوراسیون استرالیا

این رویداد چهار روزه میزبان دو نمایشگاه بین‌المللی مبلمان استرالیا، نمایشگاه دکوراسیون و طراحی فضا در مرکز نمایشگاهی ملبورن خواهد بود. این رویداد فراگیر بوده و همه حوزه‌های صنعت مبلمان و طراحی را فرا می‌گیرد و شامل فروشندگان خرد و عمده مبلمان، تزئینات داخلی، طراحی و معماری است.

در نمایشگاه بین‌المللی مبلمان استرالیا آخرین تحولات و محصولات ارائه خواهد شد. این نمایشگاه‌ها هر سال از ۱۴ تا ۱۷ جولای در استرالیا برگزار می‌شود.

سی و یکمین سخنرانی سالانه آکادمی سلطنتی معماری

بنیانگذاران استودیوی معماری پاریس بروتر، در اواخر این ماه برای سی و یکمین سخنرانی سالانه آکادمی سلطنتی معماری انگلیس روی صحنه می‌روند. استفانی برو و الکساندر تریو در مورد اصول کار استودیو و همچنین تعهد آن به ایجاد معماری عمومی انعطاف‌پذیر در فرانسه سخنرانی خواهند کرد.

بروتر همچنین درباره پروژه‌های کلیدی مجموعه خود مانند مرکز فرهنگی و ورزشی Saint-Blaise در پاریس را که توسط یک میدان بزرگ احاطه شده، توضیح می‌دهد. این رویداد ۱۸ جولای به شکل زنده از سایت دیزین پخش خواهد شد.

logo-samandehi