بلندترین آسمانخراش‌های مسکونی فرانک گری در لس‌آنجلس افتتاح شد

بلندترین آسمانخراش‌های مسکونی سینمایی‌ترین شهر جهان با اضلاع مکعب و نمای ال‌شکل طراحی شده و دارای اقامتگاه، فضاهای خرده‌فروشی و هتل هستند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، فرانک گری، معمار آمریکایی و برنده جایزه معماری پریتزکر ۱۹۸۹ بلندترین آسمانخراش‌های مسکونی روبروی تالار کنسرت والت دیزنی را افتتاح کرد. این آسمان‌خراش‌ها دارای اقامتگاه‌ها، فضاهای خرده فروشی و هتل است.

در این بنا سازه‌های دو وجهی از پایه‌ای بیرون می‌آیند که فضاهای خرده‌فروشی و سایر امکانات را در خود جای داده، در حالی که یک حیاط بیرونی بزرگ بین دو ساختمان به سمت سالن کنسرت والت دیزنی دیده می‌شود. هر دو برج با اضلاع مکعب و با نمای Lشکل برای قاب‌بندی حیاط مرکزی طراحی شده است.

فرانک گری گفته است: «از ابتدا، ماموریت ما ایجاد پروژه‌ای بود که مقیاس انسانی و همسایه خوبی برای ساختمان‌های اطراف باشد.»

بلندترین سازه با ۴۵ طبقه ،فضاهای مسکونی مجموعه را در خود جای داده است. این مجتمع دارای ۴۳۶ اتاق است که ۲۰ درصد آن برای مسکن مقرون به صرفه در نظر گرفته شده است. فضاهای عمومی برج مسکونی توسط استودیوی طراحی داخلی Rockwell طراحی شده که شامل لابی، مجموعه‌ای از سالن‌های استراحت و ورزش درطبقه دهم است.

طراحی اتاق‌های سفارشی از استودیو تا سه اتاق خواب این آسمانخراش توسط طراح شناخته شده بین‌المللی Tony طراحی شده است. سالن‌های استراحت و فضاهای رفاهی برج مسکونی دارای محوطه بیرونی هستند و از فضای پشت‌بام که توسط بلوک‌های پلکانی بهره می‌برند.

حیاطی که این دو برج را به هم متصل می کند دارای فضای اجتماعی عمومی و سکویی برای مشاهده نورهایی است که به طور دوره ای در کنار سالن کنسرت والت دیزنی رخ می دهد. هر دو برج بر اساس شهرسازی منطقه طراحی شده و فضاهای زیر این مجتمع حیاط مرکزی را به خیابان متصل می‌کند.

برج دوم با ۲۸ طبقه، هتل کنراد لس آنجلس را در خود جای داده که طراحی داخلی آن توسط طراح بریتانیایی تارا برنرد صورت گرفته است. این هتل ۳۰۵ اتاقه علاوه برای احترام به پیچیدگی‌های طراحی فرانک گری، به لوکس بودن طراحی مدرن ساحل غربی نیز اشاره دارد.

برنرد می‌گوید: همکاری با فرانک گری برای ما افتخاربزرگی است. ما این آسمان‌خراش را بیشتر یک تفرجگاه شهری می‌نامیم.

این هتل دارای بافت‌های سنگی، کاشی و چوب گرم است و در عین حال به اتاق‌ها و مکان‌های عمومی که پنجره‌هایشان به سمت سالن کنسرت و شهر باز می‌شود توجه ویژه‌ای شده است.

فرانک گری معمار برجسته کانادایی- آمریکایی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و هاروارد به تحصیل پرداخت. عمده شهرت او در طراحی‌کنسرت والت دیزنی در لس‌آنجلس و موزه گوگنهایم در بیلبائو اسپانیا است. ساختمان‌های او نگاهی نامتعارف به مصالح را به نمایش می‌گذارند و از صفحات فلزی موج‌دار در کارهایش بسیار استفاده می‌کند. طراحی گری به استفاده شجاعانه از شکل‌های پست مدرن، سبک تلفیقی و مصالح متفاوت شهرت دارد.

logo-samandehi