فهرست نهایی جایزه بین‌المللی استرلینگ در سال ۲۰۲۲ اعلام شد

پروژه‌های برگزیده جایزه بین‌المللی ریبا استرلینگ در سال ۲۰۲۲ اعلام شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، موسسه سلطنتی معماران بریتانیا فهرست شش ساختمان را که برای جایزه ریبا استرلینگ ۲۰۲۲ رقابت می‌کنند، اعلام کرد.

این شش پروژه از بین ساختمان‌های آموزشی، فرهنگی و مسکونی انتخاب شده‌اند که بر اساس منافع اجتماعی پایدار طراحی شده‌ تا قدرت استثنایی معماری را برای بهبود زندگی به نمایش بگذارند.

سیمون آلفورد، رئیس ریبا، پروژه‌ها را به دلیل رویکرد آگاهانه‌ زیست‌محیطی آن‌ها ستایش کرده و گفته است: «در حالی که با بحران‌های مسکن، انرژی و آب و هوا دست و پنجه نرم می‌کنیم، این شش پروژه باعث خوش‌بینی هستند و هر کدام راه‌حل‌های نوآورانه‌ای را برای چالش‌های امروز و آینده ارائه می‌دهند. از برنامه‌های اصلی بازسازی پایتخت گرفته تا دیدگاه‌های جدید برای آموزش عالی، همه آن‌ها در آرزوی ارائه معماری سخاوتمندانه و مناسب برای آینده‌ای با کربن کم هستند.»

چهار طرح از فهرست نهایی، فضاهای جدیدی را برای تعامل و یادگیری در محیط‌های رسمی و غیررسمی، مانند مدارس، کالج‌ها و مراکز اجتماعی فراهم می‌کنند. دو مورد دیگر، توسعه‌های جدید مسکن هستند که معیاری برای سرمایه‌گذاری در خانه‌های شهری با کیفیت بالا و مطلوب ایجاد می‌کنند. با تمرکز بر تأثیرات زیست‌ محیطی، این پروژه‌ها به دلیل مسئولیت ساخت‌وسازشان برای کاهش و انطباق با بحران آب‌وهوایی، از استفاده مجدد و ارتقای ساختمان‌های موجود گرفته تا مشخصات آگاهانه مواد و فناوری‌های کم کربن، تا طراحی متفکرانه هیبریدی،تقدیر می‌شوند.

این جایزه که با نام جیمز استرلینگ یک مهندس معماری نامگذاری شده است که از سال ۱۹۹۵ میلادی تاکنون به طور سالانه به پرافتخارترین معماری بریتانیا ارائه می‌شود و معتبرترین جایزه در حوزه معماری در این کشور به شمار می‌آید.

برنده جایزه ریبا استرلینگ ۲۰۲۲ ویژه بهترین معماری سال ساختمان در انگلستان۱۳ اکتبر معرفی می‌شود.

100 Liverpool Street by Hopkins Architects

Forth Valley College – Falkirk Campus by Reiach and Hall Architects

Hackney New Primary School and 333 Kingsland Road by Henley Halebrown

Orchard Gardens, Elephant Park by Panter Hudspith Architects

Sands End Arts and Community Centre by Mæ Architects

The New Library, Magdalene College by Niall McLaughlin Architects

logo-samandehi