روبرویی طراحی و نما در معماری

طراحی نما هویت معماری آن را مشخص می کند. پوسته بیرونی ساختمان علاوه بر اینکه مانعی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف است، آسایش صوتی را فراهم، نفوذ نور را تنظیم و ویژگی و ادراک آن را تعیین می کند.

به گزارش گالری آنلاین، در نگاه اول، یک نما می تواند ساختمان را متمایز کند یا با محیط شهری خود ترکیب کند یا حتی سطوح مختلفی از روشنایی، شفافیت و صافی را منتقل کند. به طور همزمان، ساختار و رنگ دیوارهای داخلی و سقف می تواند تأثیر ماندگاری را هنگام ورود به اتاق به جای بگذارد.

بنابراین، در مواجهه با طیف وسیعی از گزینه های موجود برای طراحی نما، انتخاب متریال مناسب بسیار مهم است، زیرا می تواند بهره وری انرژی، تطبیق پذیری، زیبایی شناسی و دوام را دیکته کند. با در نظر گرفتن این موضوع، سازنده آلمانی Alanod طیف گسترده ای از سطوح فلزی کاربردی و تزئینی را توسعه داده است که انواع امکانات فنی را از یک منبع واحد ارائه می دهد. در میان خط تزئینی خود، طیف محصولات DECO PRIME مجموعه‌ای از سطوح با تکنولوژی بالا را ارائه می‌کند که به دلیل کیفیت و تطبیق پذیری به دلیل طرح‌ها، ساختارها و رنگ‌های فراوان شناخته می‌شود.

اغلب، توجه اولیه معماران هنگام انتخاب یک متریال، توانایی آن برای انطباق با سناریوها و الزامات مختلف است، بنابراین امکان ایجاد فضاهای منحصر به فرد را فراهم می کند. انعطاف پذیری DECO PRIME از چنین کاربردهای متنوعی ناشی می شود. خواه انعکاسی، رنگی، براق، مات و یا می تواند انواع فضاهای زیبا و جذاب را ارائه دهد. این طیف وسیع از طرح‌ها به معماران و طراحان این آزادی را می‌دهد تا امکانات بی‌پایانی را در کار خلاقانه خود کشف کنند، چه از طریق یک درخشش آینده‌نگر، یک بازتاب یا یک سطح مات رنگی.

همین سازگاری در عملکرد رسانایی و صوتی آن نیز صدق می کند، زیرا یک سطح بازتابنده محیطی دلپذیر را فراهم می کند و نور روز را منعکس می کند، در حالی که دیوارها و سقف های ساختار یافته و سوراخ دار آکوستیک اتاق را افزایش می دهند. در حالی که روکش براق رنگی مدرن ایجاد می کند، سطح مات احساس گرما را ایجاد می کند. در عین حال، این ماده می تواند برای گرم کردن یا خنک کردن سقف های تابشی و هدایت نور طبیعی به داخل ساختمان ها نیز مفید باشد.

logo-samandehi