خدمات تاکسی هوایی دبی طراحی میشود

استودیوی معماری بریتانیایی Foster + Partners از مفهومی برای ترمینال هوایی دبی پرده برداری کرده است که "خدمات تاکسی هوایی" را در خود جای می دهد و سقفی منحنی را در بر می گیرد.

به گزارش گالری آنلاین، مفهوم طراحی بخشی از یک طرح پیشنهادی برای شبکه‌های زیرساختی برای برخاستن و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) است که افراد را با سرعت بالا به مکان‌های محبوب در سراسر دبی متصل و منتقل می‌کند.

پیشنهاد شده است که در کنار فرودگاه بین المللی دبی قرار گیرد و با سیستم های حمل و نقل موجود در فرودگاه و همچنین مراکز حمل و نقل اطراف مانند شبکه مترو دبی ادغام شود.

دیوید سامرفیلد، رئیس استودیو Foster + Partners گفت: "ما از ایجاد یک مفهوم vertiport برای صنعت نوظهور AAM خرسندیم که روش سفر مردم در دبی را تغییر خواهد داد."

این طرح مفهومی به فرودگاه بین‌المللی دبی و مترو دبی متصل می‌شود تا سفری یکپارچه و پایدار در سراسر شهر برای مسافران بین‌المللی و داخلی فراهم کند.

رأس فرودگاه بین المللی دبی یکی از چهار سایتی است که توسط شرکت حمل و نقل هوایی پیشرفته (AAM) Skyports Infrastructure و اداره راه و حمل و نقل دبی پیشنهاد شده است.

این استودیو گفت: این دو شرکت قصد دارند تا سال 2026 شبکه ای از نقاط عمودی برای خدمات تاکسی هوایی را توسعه دهند.

رندرها راس را بر روی یک سکوی مستطیلی مرتفع نشان می دهند که هدف آن کمک به برخاستن و فرود هواپیما است.

یک ساختمان ترمینال تصویر شده است که در اطراف فرودگاه vertiport پیچیده شده و به سالن های ورود و خروج متصل می شود. این ساختمان با دیوارهای شیشه ای به تصویر کشیده شده است که نمای پانوراما از شهر و فرودگاه را در فضای داخلی فراهم می کند.

در بالای ترمینال یک سقف معلق قرار می گیرد که خم می شود و ارتفاع های متفاوتی را در سرتاسر فضای داخلی ایجاد می کند و در عین حال از گرم شدن بیش از حد ترمینال جلوگیری می کند.

نمای بیرونی ساختمان برای ارتباط بصری با ایستگاه متروی مجاور طراحی شده است و محوطه سازی سرسبز اطراف ترمینال را احاطه کرده است.

در سال 2020، شرکت آلمانی تاکسی‌های هوایی لیلیوم دستورالعمل‌های طراحی را برای پورت‌های مدولار منتشر کرد که می‌توان آن را به بالای بلوک‌های اداری، پارکینگ‌ها یا مراکز خرید اضافه کرد.

شرکت معماری MVRDV نیز ورتیپورت ها را طراحی کرده است. این استودیو با سازنده هواپیمای ایرباس برای تحقیق در مورد اینکه چگونه هاب های فرود هواپیماهای بدون سرنشین مسافربری یا ورتیپورت ها می توانند به سیستم های شبکه آینده برای شهرها تبدیل شوند، همکاری کرد.

logo-samandehi