پیشنهاد کنگو کوما برای توسعه موزه مصر در تورینو

کنگو کوما و همکاران به تازگی در یک مسابقه معماری برای طراحی توسعه و بازسازی موزه مصر در تورینو، ایتالیا، رتبه دوم را کسب کردند.

به گزارش گالری آنلاین، این مکان برای چندین دهه به عنوان فضای اولیه مدنی در تورین خدمت می کرد و مناطق عمومی آن از بقیه شهر جدا بود. هدف کنگو کوما بازسازی میدان عمومی است، مکانی که با یک سایبان شیشه ای نازک پوشیده شده است. موزه مصر در تورینو که در سال 1824 تأسیس شد و قدیمی‌ترین موزه برای فرهنگ مصر باستان است، در اوایل امسال مسابقه‌ای برگزار کرد و آثاری از Pininfarina Architecture، Carlo Ratti Associati و Snøhetta دریافت کرد. پروژه برنده OMA / دیوید جیانوتن و آندریاس کارواناس موزه را به یک فضای فرهنگی تبدیل می‌کند و یک حیاط سرپوشیده و مجموعه‌ای از اتاق‌های متصل را در شهرک موجود ایجاد می‌کند.

پشت بام، که نشانه های طراحی خود را از مدل ساختاری Miura Ori گرفته است، روشی برای تا کردن سطوح صاف، شامل یک سیستم ساختاری شیشه ای سفت و سخت است که مانند یک دال پیوسته عمل می کند. سقف جدید به دلیل رفتار مکانیکی چین‌خوردگی‌ها می‌تواند حیاط را کاملاً بدون هیچ گونه تکیه‌گاه عمودی بپوشاند.

معماری سقف لعابدار فضایی آزاد را ایجاد می کند که سازگار، فراگیر و قادر به تداوم است. علاوه بر این، امکان معرفی شبکه ای از فضاهای عمومی و عابران پیاده که مستقیماً به موزه متصل هستند را می دهد. هدف اولیه ساخت حیاط جدید ایجاد پیوند با شبکه رواق ها و معابر سرپوشیده در شهر و ایجاد محور شهری جدید است

logo-samandehi