معماران جنگل را در حالت عمودی به شهر آوردند

گروه superspace پروژه "ascencion" را به عنوان یک جنگل عمودی و برج رصد برای zagreb پیشنهاد می کند.

به گزارش گالری آنلاین، یکی از فینالیست ها در رقابت طراحی برج مشاهیر zagreb به نام superspace طرح ascencion را برای منطقه تازه تاسیس در شهر zagreb در نظر گرفته است.

با توجه به وضعیت فعلی در حال رشد منطقه ، این پروژه با هدف اتصال تاریخ پایتخت کرواسی با آینده خود تهیه شده است.

این مفهوم همچنین یک جنگل عمودی را برای ایجاد گفتگو بین طبیعت و محیط ساخته شده پیشنهاد می کند؛ با این هدف که در نهایت یک نشانه یا دروازه جدید در خط افق ایجاد شود.


برج " ascencion" واقع در قلب شهر zagreb، و در اولین موقعیت بین شهر جدید و قدیمی توسط superspace به عنوان یك دروازه شهری تصور می شود.
این طرح در درجه اول به عنوان یک برج مراقبت ، اتاق های جایگزاری شده دید بسیار وسیع و گسترده ای از تمام معماری ساخته شده محیط تا منظره چوبی و کوهستانهای شمال را به نمایش گذاشته است.

با در نظر داشتن این موضوع، شکل فرم پیشنهادی با توجه به معماری موجود شهر zagreb طراحی شده و دارای شفافیت زیادی است و با جریان عابران پیاده در آن که گویی در حال حرکت در یک قیف هستند یک ارتباط بصری بوجود آمده است.

جنگل هوایی باعث رفاه حال ساکنان می شود در حالی که راهی عالی برای دیدن شهر را نیز فراهم می کند.

برج به عنوان سازه چوبی یا به اصطلاح "آسمان خراش چوبی" در نظر گرفته شده است که با مواد طبیعی یک عایق از گرما تشکیل می دهد. برای از بین بردن حالت عمودی بنا ، مجموعه ای از تراس های خمیده ساختار سازه را شکل می دهند.

از طریق پله ها یا آسانسور، سکوها قصد دارند یک روش ایده آل برای دیدن شهر از بالا فراهم کنند. این طرح همچنین با درختان نقش دار شده و مردم را به طبیعت متصل می کند و در نتیجه یک جنگل هوایی در چارچوب شهری zagreb ایجاد می کند.

logo-samandehi