احیا ساحل مرجانی با هوش مصنوعی

یونگ ووک سونگ در سری جدید خود که توسط هوش مصنوعی تولید شده است، یک پروژه بازسازی معماری بیومورفیک در زیر اقیانوس را برای حفظ اکوسیستم داستانی شهر نئو کورال در حال نابودی تصور می کند.

به گزارش گالری آنلاین، منطقه صخره‌ای بزرگ که زمانی پررونق بوده و حیات دریایی متنوع و گسترده ای داشته است، اخیراً به علت افزایش دمای اقیانوس و اسیدی شدن ویران شده است.

طراحی خیالی آمفیتریت 3.0 که برای بازسازی این بنای تاریخی جدید وارد شده است، از فناوری چاپ سه بعدی برای ساختن زیستگاه های مرجانی و بناهای تاریخی با همزیستی های مقاوم در برابر گرما و اسید استفاده می کند. مداخلات آنها یک اکوسیستم زیرآبی کاملاً پر رونق و پایدار را ایجاد می کند که دارای اقامتگاه ها، مؤسسات آموزشی و فرهنگی و فضاهای اجتماعی است.

با افزایش سریع دمای اقیانوس ها، بخش بزرگی از صخره های مرجانی در این منطقه در معرض خطر سفید شدن مرجانی قرار دارند یا قبلاً ویران شده اند.

این طراح کانادایی یک شهر جدید پر رونق را ارائه می‌کند که به صورت سه بعدی از مواد دوستدار جلبک شبیه ساختار کربنات کلسیم مرجان چاپ شده است.طیف وسیعی از زیستگاه‌های پایدار را ایجاد می‌کند، از جمله خانه‌های شهری صدفی مانند با اسکلت بیرونی متخلخل.


logo-samandehi