در جلسه شورایعالی خانه هنرمندان مطرح شد

سعید نمکی: قول می‌دهم که با تمام قوا از همه انجمن‌ها حمایت کنیم و آنها را تنها نگذاریم


در جلسه یکشنبه ۱۵ بهمن شورایعالی خانه هنرمندان ایران که با حضور اکثریت اعضاء و دکتر علی مرادخانی نماینده شهردار تهران در شورایعالی، در محل خانه هنرمندان ایران برگزار شد، دکتر سعید نمکی معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور میهمان ویژه بود.
به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در این جلسه که با خوش‌آمدگویی ابراهیم حقیقی، رئیس شورایعالی خانه هنرمندان ایران و معرفی اعضاء و ارائه گزارشی از تاریخچه و عملکرد خانه هنرمندان ایران آغاز شد، اعضای شورایعالی به تبیین دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
در ادامه استاد غلامحسین امیرخانی با تاکید بر ضرورت و نیاز گفتگوی هنرمندان با مسئولان، گزارش مبسوطی از 18 سال فعالیت خانه هنرمندان ایران ارائه کرد. وی خواستار توجه بیشتر به اولویت‌های فرهنگی و هنری در بودجه‌بندی کشور شد و گفت: کارنامه‌ها و دستاوردها باید ملاک اختصاص بودجه باشد.
سپس دکتر محمد سریر با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ اصولاً در کشور ما تعریف نشده است، گفت: اقدامات سایر کشورهای توسعه یافته که در آنها ابتدا به فرهنگ و سپس به اقتصاد توجه می‌شود، باید در دستور کار قرار گیرد.
علی مرادخانی نماینده شهردار تهران در شورایعالی خانه هنرمندان ایران نیز با اشاره به تحولات خوبی که اخیرا در سازمان برنامه و بودجه به‌وجود آمده، گفت : دکتر نمکی از اهالی فرهنگ و هنر هستند که انشاا... حضور ایشان در سال آینده افق‌های روشنی را پیش روی هنر ایران قرار خواهد داد.
دکتر سعید نمکی نیز با بیان اینکه حدود دو ماه از پذیرش مسئولیت توسط وی سپری شده، بر نیازهای مالی جدی خانه هنرمندان ایران تاکید کرد و گفت: دفتر من همواره به روی تمام عزیزان هنرمند باز است. با کمال میل هر کاری که از دستم بر بیاید ، دریغ نخواهم کرد.
وی در ادامه افزود: قول می‌دهم که با تمام قوا از همه انجمن‌ها حمایت کنیم و آنها را تنها نگذاریم.
دکتر سعید نمکی در پایان تاکید کرد: دولت مصمم است در مورد بودجه شفاف‌سازی کند و این به نفع اهالی فرهنگ و هنر خواهد بود، انشاا... .

logo-samandehi