برگزاری مهم ترین ورکشاپ تصویرسازی سال های اخیر در اردبیل


نخستین ورکشاپ تصویرگری «داستان های کهن ایرانی» با همکاری اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری اردبیل، دانشگاه محقق اردبیلی و حوزه هنری استان اردبیل، برگزار شد.
به گزارش گالری آنلاین، این ورک شاپ با حضور: 18 نفر از منتخبین تصویرسازی استان، عصر روز پنجشنبه 19 بهمن ماه 1396 در حوزه هنری استان اردبیل و با حضور: امیر رجبی؛ رییس حوزه هنری استان اردبیل، شفیع شفیعی؛ مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری اردبیل، دکتر عباس فنی اصل؛ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی، دکتر فرشاد کیوان بهجو؛ مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق، حسن قهرمانی؛ معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان، رحمان مجرد؛ مسوول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان، اساتید و جمعی از جوانان و علاقمندان، برگزار شد.
این ورک شاپ؛ بی شک یکی از مهم ترین ورکشاپ های تصویرسازی در سال های اخیر است و در آن، شاهد تولید آثار هنرمندان نسل جوان با قدرت هرچه تمام تر هستیم و با نگرش آثار این مجموعه به نوعی می توان مسیری که تصویرگری اردبیل، تاکنون طی کرده را مرور کرد. و به احیای سبک زندگی ایرانی - اسلامی برای ارتقای سلامت اجتماعی، رسید.
آثار ارائه شده در این مجموعه با تکنیک هایی چون؛ آکرولیک روی مقوا، مداد رنگی، آبرنگ، گواش، خودکار، روان نویس، ترکیب مواد، کولاژ و... خلق شده است و خالقان آثار بیشتر به داستان های هزار و یک شب، شاهنامه، جوامع الحکایات و قصص قرآنی، توجه داشته اند.
در این ورکشاپ، 20 اثر از هنرمندان تصویرگر از جمله؛ شیرین قلی پور، آرام علایی اردبیلی، مرجان همدمی، پریسا احمدی، فینا عبدی، نصیبه فلاح زاده، محسن دمندان، فیاض بهرام، نیلوفر کبودین، نیلوفر غفارزاده، لیلا حاج اسماعیلی، پویا جهانگیری، کوثر فتحی، لیلا نظمی، اسماء محمدپور، سمیرا بهشتی و غزاله نمادی وثوقی، تولید شد.
تجلیل از این هنرمندان، بخش پایانی ورک شاپ تصویرگری «داستان های کهن ایرانی» بود.
همچنین؛ قرار است آثار خلق شده در این ورک شاپ، به همراه آثار هنرمندان تصویرگر مطرح تهران با سرپرستی نگین احتسابیان در تابستان سال آینده در گالری لاله تهران به نمایش در آید.

logo-samandehi