وزیر ارشاد:

هنرمندان نقش اصلی را در بسیج مردم برای پاسخ به تهدیدها دارند


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان را نماد مردم توصیف کرد و گفت: این قشر از جامعه همیشه حضورشان در مناسبت هایی مانند 22 بهمن پر رنگ بوده و در بسیج اجتماعی برای پاسخگویی به تهدیدهای علیه منافع، عزت و وحدت ملی، نقش اصلی داشته اند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، سید عباس صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تشکر و قدردانی از حضور ملت شریف ایران در راهپیمایی 22 بهمن، آن را نشانگر همراهی، همدلی، انسجام و وحدت ملی در جهت نیل به اهداف و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد که آحاد مردم فهیم ایران اسلامی همانند گذشته به اثبات رساندند.
وی حضور میلیونی در صحنه های مختلف را نشانگر بصیرت، تدبیر و درایت ملت شریف ایران اسلامی دانست و گفت: حضور حماسی مردمی در راهپیمایی 22 بهمن امسال در واقع بازسازی یک خاطره بزرگ تاریخی بود.
صالحی به لبیک همیشگی ملت ایران در فراخوان ها و مناسبت های مختلف در کشور اشاره کرد و گفت: مردم همیشه در صحنه ایران همواره اثبات کرده اند که بدون در نظر گرفتن مسائل و مشکلات موجود، در حفظ و دفاع از نظام، مسئولان، منافع، عزت ملی، اراده و عزم خود را برای حمایت و پشتیبانی جزم کرده و لحظه ای از این اراده راسخ در دستیابی به قله های تعالی و پیشرفت این مرز و بوم عقب نشینی نخواهند کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود به مشارکت مردم در مناسبت های مختلف از جمله 22 بهمن، روز قدس و 13 آبان اشاره کرد و اظهار داشت: حضور مردمی در این مناسبت ها در واقع یک خاطره وجودی برای آنهاست که تلاش می کنند به گذشته خود برگشته و از طرفی زمان حال خود را نیز یافته و هم آینده خودشان را می سازند.
صالحی درخصوص حضور چشمگیر مردم ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن امسال نیز گفت: 40 سال پیش مردم در چنین روزی با تصمیم و اراده قوی و پولادین خود دست در دست و در کنار همدیگر رژیمی به ظاهر مقتدر و اما در درون پوشالی را به هم ریخته و همگی متحد، همدل و همصدا با انسجام ملی پیروزی انقلابی را رقم زدند که نه تنها سرنوشت ساز شد بلکه الگویی برای دیگر کشورها در جهت بیداری اسلامی بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در طول 40 سال گذشته تاکنون هر حادثه سختی که در فضای اجتماعی ما چه درونی و چه بیرونی رخ داده است، مناسبت هایی مانند راهپیمایی 22 بهمن، فرصتی را به وجود آورده تا اتفاقاتی که به نحوی در داخل و خارج پدید آمده را برای «نه» گفتن های بزرگ به تهدیدهای دشمنان، یکپارچه و متحد کنار هم بایستند.
صالحی در عین حال تصریح کرد: به نظر می‌آید مردم ما در چهار دهه بعد از انقلاب اسلامی به عنوان جمهوریت نظام تمام تلاش خود را انجام داده اند تا حداکثر حمایت و پشتیانی خود را از انقلاب اسلامی داشته باشند از این رو مسئولان باید بیش از گذشته زبان وجودی و زبان ارتباطی با مردم را پیدا کنند.

logo-samandehi