دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در استان اردبیل، به کار خود پایان داد


آیین اختتامیه این جشنواره، روز سه شنبه 24 بهمن ماه 1396 در محل نگارخانه قوام الدین مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل، با حضور؛ مسئولین استانی، اصحاب رسانه، مسئولین نگارخانه ها، اساتید و اعضای شورای هنری استان (خسرو حیدری، احمد شیخ زاده، بهزاد محبی، حجت مجرد و مرجان همدمی) و جمعی از جوانان و علاقمندان، برگزار شد.
به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل، در ابتدای این برنامه، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به برگزاری انتخابات انجمن هنرهای تجسمی اشاره و بیان کرد: به زودی با دعوت از 30 تا 40 هنرمند برجسته عرصه های مختلف تجسمی، شیوه برگزاری انتخابات انجمن مورد رایزنی و مشورت قرار خواهد گرفت.

در ادامه این مراسم، حجت مجرد؛ دبیر هنری این جشنواره، از حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری و کارشناس هنری اداره متبوع، مسئولین نگارخانه ها، مدیران هنرستان های هنری و... تشکر و قدردانی کرد و اهداف و رویکرد جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر را پرداختن به ایده های اصیل، خلاقه، تعامل گرا و میان رشته ای با استفاده از ظرفیت های هنر کلاسیک و نوین در سه سال اخیر برشمرد.
حجت مجرد در ادامه افزود: اردبیل در بخش های مختلف دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، حضوری فعال و چشم گیر دارد که از آن جمله می توان به راه یابی؛ «حسین ملکی» و «رحمان مجرد» در بخش رقابتی (از بین حدود 10 هزار اثر از 52 کشور به و اصلی این جشنواره)، آقای «شهرام رضایی» به عنوان چهره تاثیرگذار و فعال عرصه کارتون و کاریکاتور استان در بخش مفاخر، «صفر گالشی»، «شهرام رضایی»، «رحمان مجرد» و «رضا عیسی پور» در بخش ویژه ستارگان جهانی هنر ایران(نمایش آثار، مدال و الواح ایشان در فرهنگسرای نیاوران تهران) اشاره کرد.
دبیر هنری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در اردبیل بیان کرد: برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی از آثار 9 هنرمند تاثیرگذار استان با 35 اثر، از دیگر برنامه های مهم این رخداد هنری بود که با حضور «ترحم سلمانی» از پارس آباد، «سیدمهدی موسوی» از کوثر، «نادر حیدری»، «صفر گالشی»، «میرمهدی سیدی»، «مهران رجبعلی زاده»، «رضا عیسی پور» «فینا عبدی» و «سمیه حسن زاده» از اردبیل از 14 تا 24 بهمن ماه 1396 در نگارخانه قوام الدین اردبیلی، فرصتی بود تا علاقمندان با حضور در این نمایشگاه با صاحبان آثار به گفتگو و تعامل بپردازند.
مجرد، اضافه کرد: از این نمایشگاه، حداقل 500 نفر (هنرجو، دانشجوی هنر و دانش آموز) بازدید کرده اند و با گرایش های هفت گانه نمایشگاه شامل؛ نقاشی مدرن، تصویرسازی کتاب داستان، تصویرسازی موضوعی، نشانه های نوشتاری، خوشنویسی، نگارگری ایرانی و اسلامی، نقاشیخط و عکاسی، بیشتر آشنا شدند.
در ادامه این مراسم، با حضور هنرمندان و مسئولین حاضر از رسانه ها، نگارخانه ها، آموزشگاه فعال (پارس آباد)، اعضای شورای هنری، هنرمندان حاضر در نمایشگاه و 2 پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی؛ آقایان«خسرو حیدری» و «هوشنگ زمانیان» بخاطر 30 سال تلاش و فعالیت در عرصه فرهنگی، هنری، آموزشی و مدیریت هنری، تجلیل به عمل آمد.

logo-samandehi