مجتبی آقایی:

ظرفیت‌های جشنواره تجسمی فجر دیده نمی‌شود


دبیر دهمین جشنواره تجسمی فجر با اشاره به نبود مکان ثابت برای این جشنواره بیان کرد که ظرفیت های این رویداد هنری آنچنان که هست دیده نمی شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مهر، مجتبی آقایی دبیر دهمین جشنواره تجسمی فجر درباره نبود مکان مناسب و ثابت برای ارایه آثار در جشنواره های تجسمی فجر گفت: جشنواره تجسمی فجر اگرچه جوان است اما با چالش های جدی روبروست و اولین چالش آن هم این است که ظرفیت هایش آنچنان که باید دیده نمی شود.

وی ادامه داد: این نهال که ۱۰ سال پیش کاشته شد با توجه به ظرفیت هایی که هنرهای تجسمی از آن برخوردار است نسبت به باقی رشته ها تنوع و تکثر بیشتری دارد اما مجال بروز و ظهور ندارد.

آقایی اظهار کرد: ما با این داشته ها، ظرفیت های ارایه مان بسیار کم است در حالی که بعد از انقلاب یک گالری ملی که بتواند ظرفیت های موجود تجسمی کشور را نمایش دهد، نداشته ایم. ما در دوسالانه ها و در فجر مضیقه داریم و داشته های مان متناسب با توانمندی ها نیست.

دبیر دهمین جشنواره تجسمی فجر عنوان کرد: مجبوریم فضای جشنواره هایمان را با این مکان ها جور دربیاوریم و این شایسته نیست. من امیدوارم که شهرداری و دیگر نهادها و سازمان این کار را انجام دهند البته بیشتر برخوردهای شعاری نسبت به این مساله انجام می شود و گاهی هم بحثی صورت می گیرد و بعد رها می شود در حالیکه خود انجمن ها و نهادهای هنری هم باید این مساله را جدی بگیرند.

وی در پایان بیان کرد: همانطور که درباره نمایشگاه های مطبوعات و کتاب با جدیت مساله مکان پیگیری شد درباره هنرهای تجسمی هم این جدیت باید وجود داشته باشد و همانطور که هنرمندان وظیفه خود را انجام می دهند، مسئولان هم باید رسالت خود را ادا کنند.

logo-samandehi