در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از موزه ملی اعلام شد:

حمایت کامل مجلس از تداوم نمایشگاه های موزه ملی ایران


سه تن از نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، امروز بیستم فروردین، با حضور در موزه ملی ایران از نمایشگاه های «موزه لوور در تهران» و «عکس های شادروان عباس کیارستمی» بازدید و نسبت به حمایت همه‌‌جانبه مجلس از حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری تأکید کردند.
به‌گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، پروانه سلحشوری، طبیه سیاوشی و سیده فاطمه ذوالقدر سه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در معیت دکتر نوکنده، رییس کل موزه ملی و دکتر شکوهی، مدیرکل پارلمانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور از نمایشگاه موزه لوور در تهران و نمایشگاه به من نگاه کن (مجموعه عکس‌های عباس کیارستمی از موزه لوور) بازدید کردند.
در این بازدید هر سه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین نمایشگاهی در تهران، بر حمایت همه‌جانبه نمایندگان مجلس از حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرده و خواستار تداوم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در تهران شدند. پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی و ناظر کمیسیون مذکور در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه این بازدید ابراز داشت: نمایشگاه موزه لوور در تهران در حقیقت محلی برای تبادل فرهنگی و صلح و نوع دوستی بوده و می‌تواند به تقویت روابط فرهنگی بین ایران و فرانسه کمک نماید.
او افزود: خوشبختانه کار بزرگی انجام شده است و ماخوشحالیم که چنین نمایشگاهی در تهران برگزار شده است، این نمایشگاه محلی برای نمایش آثار موزه لوور بوده و افرادی که امکان بازدید از موزه لوور را ندارند از این نمایشگاه در تهران بازدید و با دستاوردهای فرهنگ های مختلف آشنا می شوند.
سلحشوری با تجلیل از دست اندرکاران و برنامه ریزان نمایشگاه لوورگفت: به طور حتم مجلس از حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری به‌طور کامل حمایت کرده و ما آماده تقویت همکاری با سازمان میراث‌فرهنگی و موزه ملی ایران برای تداوم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی هستیم.
طیبه سیاوشی، دیگر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این بازدید گفت: از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای راه‌اندازی این نمایشگاه تشکر می‌کنم. ما سابقه تاریخی خوبی داریم و با توجه به این سابقه تاریخی، می‌توانیم روابط فرهنگی بین المللی خود را با کشورهای مختلف تقویت کنیم.
او افزود: دنیا به دنبال صلح و آرامش بوده و برپایی هر کدام از این نمایشگاه‌ها، دریچه‌ای است به سوی صلح و آرامشی که دنیا به دنبال آن است.
سیاوشی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه موزه لوور جان تازه‌ای به حوزه میراث‌فرهنگی بخشیده و شاهد این هسیتم که استقبال بی‌نظیر و چشمگیری از این نمایشگاه به عمل است.
سیده فاطمه ذوالقدر، دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت تقویت روابط فرهنگی بین ایران و فرانسه گفت: برپایی نمایشگاه‌هایی مثل نمایشگاه موزه لوور، می‌تواند به تقویت روابط فرهنگی و حتی سیاسی بین ایران و سایر کشورها کمک کند و در افتتاحیه این نمایشگاه نیز شاهد حضور وزیر امور خارجه فرانسه بودیم و این نشان می‌دهد تقویت روابط فرهنگی به تقویت روابط سیاسی نیز کمک می‌کند.
او گفت: خوشبختانه این نمایشگاه با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شده و افرادی که علاقه‌مند به آثار تاریخی فرانسه و موزه لوور هستند با حضور در این نمایشگاه، بخش های مختلف موزه ملی نیز بازدید می‌کنند.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: امیدواریم برپایی چنین نمایشگاه‌‌هایی تداوم یابد و در این میان به‌‌طور حتم مجلس نیز از چنین حرکت‌های فرهنگی حمایت می‌کند.

logo-samandehi