پرتره‌های دیوید هاکنی در موزه لس آنجلس کانتی

پرتره‌هایی از دیوید هاکنی که پیش از این در گالری هنر مدرن بین المللی پسارو ونیز به نمایش درآمده بود، در لاکما به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنر آنلاین 82 پرتره اثر دیوید هاکنی در لاکما: موزه لس آنجلس کانتی به نمایش درآمده است. این نمایشگاه از 15 آوریل برابر با 26 فروردین ماه آغاز شده است و تا 29 ژوییه 2018 برپا خواهد بود. این پرتره‌ها پیش از این در گالری هنر مدرن بین المللی پسارو ونیز به نمایش درآمده بود.

دیوید هاکنی یکی از تاثیرگذارترین و در عین حال مردم پسندترین آثار قرن بیستم را خلق کرده است. دیوید هاکنی در ۹ ژوئیه ۱۹۳۷ در برادفورد به دنیا آمد و تحصیلات خود را در مدرسه گرامر برادفورد، کالج هنر برادفورد، و کالج سلطنتی هنر در لندن، جایی که با رونالد بی‌کیتاج آشنا شد و تحت تاثیر او به نقاشی پیکرنما و بهره‌گیری از منابع ادبی روی آورد، ادامه داد.

هنگامی که در کالج سلطنتی هنر بود، در نمایشگاه معاصران جوان در کنار پیتر بلیک، که ورود هنر پاپ آرت انگلیسی را اعلام کرد، با چهار نقاشی به شیوه‌های مختلف و با عنوان کلی تظاهرات تنوع شرکت کرد. او کاملا در امتداد هنر پاپ انگلیسی قرار گرفت اگرچه در کارهای اولیه او عناصر اکسپرسیونیستی نیز دیده می‌شود، نه کاملاً شبیه آثار فرانسیس بیکن.

logo-samandehi