«صدایِ مهربانی» نقاشی‌هایی برای بیماران سرطانی

67 تابلوی نقاشی با عنوان «صدای مهربانی» با هدف حمایت از کودکان سرطانی در موسسه خیریه محک به نمایش در می‌آید.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، مجموعه‌ای شامل نقاشی‌های ۶۷ هنرمند کودک و نوجوان ۶ تا ۱۵ سال با هدف حمایت از کودکان سرطانی، در روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۹۷ در موسسه محک در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این هنرمندان کودک و نوجوان «صدای مهربانی» خود را با قلم مو و رنگ برای اعلام همدلی و همیاری با دوستان هم سن و سال مبتلا به سرطان خود به تصویر کشیده‌اند.تارا بهبهانی مدرس این کودکان هنرمند درباره نمایشگاه «صدای مهربانی»، گفت: دنیای انسانها پر از صداها و آواها است و همه‌ی انسانها صدای مهربانی را دوست دارند. کودکان هم صدای مهربانی را درک می‌کنند و عکس العمل نشان می‌دهند. در دوازدهمین سال برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان، صداها، نواها و آواها را بهانه‌ای کردیم برای زمزمه دوستی ومهربانی، برای هم نوایی با دوستان هم سن و سال که مبتلا به سرطانند، برای یاری رساندن و کاشتن بذر امید در قلب‌های کوچک آنها. صداها و آواها این بار آوازی برای دور کردن غم‌ها و بازگرداندن شادی و خنده بر لب‌های این فرشتگان کوچک می‌خوانند. همه می‌دانیم آنجا که شادی و امید به زندگی باشد هر دردی بی رنگ می‌شود و بساطش را جمع می‌کند و می رود.

او که برای دوازدهمین سال پیاپی نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان را به نفع کودکان محک برگزار می‌کند، افزود: عکس العمل‌ها و برخورد بچه‌ها پس از هر نمایشگاه در فعالیت‌های انسان دوستانه، کمک و یاری به دوستانشان در من انگیزه‌ای ایجاد کرد که نتیجه‌اش تداوم نمایشگاه در ۱۲ سال گذشته است. در واقع این نمایشگاه تلنگریست در ذهن و فکر آنها که با همدلی و خلق یک اثر هنری چه تاثیر بزرگی می‌توان بر روح و روان خود و دیگران بر جای گذاشت.

بر اساس اعلام این هنرمند نقاش، عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه، صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان موسسه محک خواهد شد.

تارا بهبهانی - نقاش و پژوهشگر هنر - ۱۶ سال است که در زمینه آموزش نقاشی به کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند، در این سال‌ها بیش از ۵۰۰ هنرجوی کودک و نوجوان را در زمینه نقاشی و خلاقیت هنری پرورش داده است.

وی همچنین در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی مختلفی حضور داشته و با حضور در بینال‌های معتبر خارج از ایران جوایز متعددی را از آن خود کرده است.

نمایشگاه «صدای مهربانی» ساعت ۱۶ پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ در موسسه خیریه و بیمارستان محک افتتاح می‌شود. علاقمندان می‌توانند به مدت دو روز( ۳۰ و ۳۱ فروردین) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای دیدن این آثار به آدرس میدان اقدسیه، ابتدای بزرگراه ارتش، سه‌راه ازگل، بلوار شهید مژدی، بلوار محک، موسسه خیریه و بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک مراجعه کنند.

logo-samandehi