با صدور حکمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

سرپرست دانشگاه هنر منصوب شد

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، دکتر سیدحسن سلطانی را به سمت «سرپرست دانشگاه هنر» منصوب کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این حکم انتصاب آمده است:

جناب آقای دکتر سید حسن سلطانی

با سلام،

با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب‌عالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست دانشگاه هنر منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با بهره‌مندی از تجارب همه اعضای هیأت علمی دانشگاه و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و همچنین جامعه نیکوکاران حامی آموزش عالی، وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و مأموریت‌های تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید.

امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت‌المال و اعمال سیاست‌های مؤثر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، نهایت کوشش و اهتمام خویش را به کار برید.

دکترسید حسن سلطانی فارغ التحصیل رشته هنرهای تصویری، دارای نشان درجه یک هنری در رشته نقاشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشیار پایه ۲۵ دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنرتهران است.

راهنمایی و مشاوره بیش از ۴۰پ ایان نامه در گروه‌های نقاشی، انیمیشن، پژوهش هنر و تصویرسازی و چاپ ده‌ها مقاله در مجلات علمی – پژوهشی و علمی – ترویجی و برپایی نمایشگاه انفرادی نقاشی در داخل و خارج از کشور، از جمله فعالیت‌های علمی و هنری وی است.

دریافت تندیس سیمین و لوح افتخار از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد در بخش پویا نمایی و همچنین دریافت دیپلم افتخار هفتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و معرفی به عنوان معاون برگزیده دانشجویی و فرهنگی از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله افتخارات وی محسوب می‌شود.

وی همچنین دبیر بخش فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، مدیر هنرهای تجسمی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، عضو کارگروه هنر شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، عضو هیأت مدیره انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران، عضو شورای علمی هفتمین و هشتمین دو سالانه ملی نقاشی معاصر ایران، دبیر و عضو شورای داوری دومین دوره پژوهش فرهنگی سال و عضو هیأت داوران چهارمین جشن مستقل سینمای انیمیشن ایران بوده است.

از جمله سوابق اجرایی دکتر سلطانی در محیط دانشگاه هنر می‌توان به دو دوره معاونت دانشجویی، مدیریت گروه نقاشی، مدیریت گروه انیمیشن و ریاست دانشکده هنرهای تجسمی و همچنین عضویت در هیأت ممیزه مشترک دانشگاه‌های هنر اشاره کرد.

سوابق ارزنده هنری همراه با تجارب ارزنده اجرایی و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در آن دانشگاه، پشتوانه‌های مهمی هستند که می‌تواند وی را در نیل به دانشگاه جامعه محور که هدف آن پاسخگویی به نیازهای جامعه است، رهنمون سازد.

وزیر علوم در نامه جداگانه ای از خدمات دکتر غلامرضا اکرمی، رئیس سابق دانشگاه هنردر مدت زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

ر.ب ۴۵

logo-samandehi