تمدید نمایشگاه جشنواره تصویرسازی فرفره طلایی چین


با توجه به درخواست و استقبال علاقه مندان برای تمدید زمان بازدید از نمایشگاه منتخب جشنواره تصویرسازی فرفره طلایی چین، این نمایشگاه تا 29 خرداد ماه در 1397 نگارخانه لاله ادامه خواهد داشت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی نگارخانه لاله، نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری فرفره طلایی هرسال درجنب نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهایِ چین برگزار می‌شود. این نمایشگاه در طول عمرِ کوتاه خود، توانسته در راستای نمایش تصویرگری‌های فاخر در دنیا گام‌های مؤثری بردارد و نگاه‌های جهانیان را به خود معطوف نمایید.

در طول سه سال برگزاری این نمایشگاه، هرسال توجه به این نمایشگاه بیشتر شده است. طوری که 253 تصویرگر از 16 کشور در اولین سال برگزاری این نمایشگاه (2015)، 393تصویرگر از 23کشور در سال دوم (2016) و 778 تصویرگر از 37 کشور در سال سوم (2017) شرکت کردند. جوایز این نمایشگاه به دو بخش هنرمندان چینی و هنرمندان خارجی تقسیم‌ شده است که توسط گروهی متشکل از هنرمندان و متخصصان چینی و خارجی در ماه نوامبر، هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای به برندگان اهدا می‌شود.

چین و ایران کشورهای وسیعی با تاریخ تمدن طولانی هستند که این دو تمدن بزرگ تأثیر به سزایی درحرکت تمدن در جهان داشته اند. تصویرگری‌های ایرانی و چینی همچنان وابسته به آثار هنری خلق‌ شده در این دو تمدن بزرگ است و خصوصیات کهن نگارگری ایرانی و نقاشی چینی در آثارتصویرگری‌ معاصر این کشورها به چشم می‌خورد. به همین جهت و به دلیل آنکه کشور چین در سال آینده (1398) مهمان افتخاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است، تصمیم اولیه برگزارکننده نمایشگاه و کیورتور ایرانی بر این بود تا فقط آثار هنرمندان ایرانی و چینی در نمایشگاه حاضر به نمایش درآید. با این‌حال حضور بسیاری از تصویرگران مطرح جهان در دوره‌های مختلف این نمایشگاه باعث شد که نمایشگاه حاضر منتخبی از آثار پنجاه تصویرگر در ادوار سه‌گانه این نمایشگاه با تأکید بر هنرمندان ایرانی و چینی باشد.

گفتنی است این نمایشگاه با همکاری انجمن تصویرگران ایران و موسسه نمایشگاه‎های فرهنگی ایران برگزار می‎شود.

علاقه مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا 29 خرداد در روزهای عادی (به استثنای روزهای تعطیل)، از ساعت 9تا18 از این نمایشگاه در نگارخانه لاله بازدید نمایند.

خیابان فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله.تلفن:88960492

logo-samandehi