امیدواری دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق برنامه‌های کلان وزارت ارشاد در معاونت هنری


دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روحیه تحول گرایانه در معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاملاً مشهود است و امیدواریم محورهای 9 گانه برنامه های کلان وزارت ارشاد در این معاونت محقق شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین انتظامی که در جلسه معاون امور هنری، مدیران و مشاوران این معاونت سخن می‌گفت، ادامه داد: برنامه های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره که در 9 محور تنظیم شده، مورد توجه جدی است و خوشبختانه با روحیه تحول گرایانه که در معاونت امور هنری مشهود است، برنامه های معاونت در راستای این برنامه های کلان، پیش رود.

او در ادامه تصریح کرد: امور و فعالیت هایی که انجام می شود نیاز به بازنگری دارند و باید پرسید که این امور در شرایط امروز، ضرورت و اهمیت دارد یا خیر؟ خوشبختانه معاونت امور هنری بازنگری در شوراها، آیین نامه ها و دستورالعمل ها را در برنامه های خود دارد.

دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از برنامههای کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شفاف سازی است و به این منظور، ضرورت دارد آیین نامه ها و دستورالعمل ها بازنگری، مکتوب و منتشر شود و در صدور مجوزها بازنگری صورت گیرد. شوراهایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که سالهاست فعالیت می کنند اما مبنای قانونی و قانون مصوب ندارد و لازم است، بررسی و بازنگری شوند.

انتظامی در ادامه، گفت وگوی فرهنگی، دولت الکترونیک و هم افزایی دستگاه ها را از برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و گفت: بخشی از مسایل، امور هنری و فرهنگی را در همکاری و هم افزایی با دیگر نهادها و دستگاههای فرهنگی می توان پیش برد.

سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه با تأکید بر برنامه های 9 گانه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بازنگری در شوراها، آیین نامه ها و مجوزها آغاز شده است و این امر در مسیر شفاف سازی قرار دارد. همچنین تعامل و همکاری با دستگاهها و نهادهای دیگر به منظور هم افزایی از برنامه های این معاونت است.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام سیدعلی حسینی، مدیر کل دفتر امور مجلس معاونت حقوقی، مجلس و امور استان های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی بر همکاری و تعامل مؤثر وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

در این جلسه، مدیران و مشاوران معاونت امور هنری درباره برنامه های معاونت در راستای برنامه های کلان 9 گانه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین ارتباط با مجلس شورای اسلامی، نظرات خود را بیان کردند.

logo-samandehi