صبا میزبان «حقوق کودکان» به روایت پوستر شد


صبا فعالیت هنرمندان جوان را با موضوع حقوق کودک در قالب طراحی گرافیک و پوستر به نمایش می گذارد.
به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر،نمایشگاه پوستر «حقوق کودکان»، عصر روز دوشنبه اول مرداد از ساعت 17 تا 20در نگارخانه های «لرزاده» و «فرشچیان» گشایش می یابد.
این مجموعه که به همت دانشگاه علم و فرهنگ و انجمن حمایت از حقوق کودکان به نمایش در می آید در برگیرنده 50 اثر از 46 هنرمند جوان از میان دانشجویان گرافیک دانشگاه علم و فرهنگ است.
آثار ارایه شده طی پروژه ای با هدف آگاه سازی جامعه با حقوق جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی کودک، شکل گرفته که در قالب ۱۰ موضوع،
"کودک و حریم شخصی، کودک و جنگ، کودک و‌کار، کودک و خشونت خانگی، کودک و حق بازی، کودک و حق تحصیل،ازدواج کودکان"ارایه می شود.
در این پروژه که با نظارت دکتر ندا تولایی انجام گرفته ابتدا دانشجویان در مورد هر یک از این مفاهیم و موضوع ها، مطالعاتی گسترده داشته و سپس، ایده های خود را با بیان بصری و فرم زیبایی شناسانه طرح و اجرا کرده اند.
آثار خلق شده پس از بررسی و‌کارشناسی توسط هیات داوران از میان صدها پوستر طراحی شده انتخاب و به نمایشگاه، راه یافته است.
دکتر ندا تولایی کیوریتور و مدیر این پروژه پژوهشی و هنری، سابقه چندین سال تدریس در دانشگاههای الزهرا و علم و فرهنگ، مدیر هنری و عضو هیات مدیره شرکتهای تبلیغاتی و هنری را در کارنامه خود دارد.
نمایشگاه «حقوق کودکان» با نمایش پوسترهایی در ارتباط با حوزه حقوق کودک، از ۲ تا ۸ مردادماه، همه روزه- به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ الی ۱۸، میزبان عموم علاقمندان خواهد بود.

logo-samandehi