استخراج موضوعات جشنواره هنر مقاومت از دغدغه‌های رهبری


پنجمین جشنواره هنر مقاومت، بیانات رهبری و دغدغه های مردم را اساس انتخاب موضوعات جشنواره عنوان کرد و افزود: آثار جشنواره با توجه به نیازهای امروز جامعه شکل گرفته و در فضاهای عمومی به نمایش مردم در خواهد آمد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود نجابتی روز دوشنبه در نشست خبری هنر مقاومت گفت: مهمترین رویکرد امسال جشنواره، مردمی بودن آن است به این معنی که دستاوردهای آن در بستر جامعه به صورت ملموس دیده شود.
وی افزود: هماهنگی های لازم برای نمایش آثار هنرمندان در مساجد و سطح شهر با مراکز مختلف که محل مراجعه مردم هستند، انجام شده است تا بتوانیم در سراسر کشور مردم را درگیر هنر مقاومت کنیم.
وی افزود: در سالهای گذشته جشنواره با موضوع مقاومت برگزار می شد در حالی که امسال مصادیق مقاومت، محور کار قرار گرفت و برای هر رشته یک موضوع با زیرمجموعه های مختلف انتخاب کردیم که به عنوان مثال در بخش کاریکاتو، موضوع اشرافی گری و زیرمجموعه رانت، اختلاس و فیش های نجومی در نظر گرفته شد.
وی بیانات مقام معظم رهبری را در تولید محتوای موضوعات مبنا و اساس جشنواره هنر مقاومت تعریف کرد و افزود: یک تیم متخصص از حوزه و دانشگاه موضوعات را از دغدغه های رهبری و معضلات و مشکلات اجتماعی مردم استخراج کرد.
پنجمین جشنواره هنر مقاومت توسط گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح در 10 بخش «پوستر و تبلیغات شهری»، «کارتون و کاریکاتور»، «تصویر سازی»، «طراحی صنعتی»، «پرچم و کتیبه»، «تایپوگرافی»، «گرافیک متحرک»، «نقاشی دیجیتال»، «عکس» و بخش ویژه «علمی ـ پژوهشی» دی ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی این دوره به عهده «سید مسعود شجاعی طباطبایی» است و «حسن روح الامین» دبیر بخش نقاشی دیجیتال، «محمدرضا دوست محمدی» دبیر بخش تصویرسازی ، «سیدمهدی حسینی» دبیر بخش تایپوگرافی، «عباس صانعی» دبیر بخش گرافیک متحرک، «علی حیاتی» دبیر بخش پرچم و کتیبه، «حسن قائدی» دبیر بخش عکس، «حامد مغروری» دبیر بخش تبلیغات شهری، «سید مسعود شجاعی طباطبایی» دبیر بخش کارتون و کاریکاتور، «احمد عابدینی» دبیر بخش طراحی صنعتی و «احمد رضا دالوند» دبیر بخش ویژه علمی - پژوهشی معرفی شدند.

logo-samandehi