گالری پردیس میزبان می شود

نمایش کتیبه های ربانی در باغ موزه هنر ایرانی


آیین گشایش هفتمین نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشیخط امید ربانی با عنوان «کتیبه های ربانی» روز یکشنبه هفتم مردادماه در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می شود.

به گزارش گالری آنلاین، امید ربانی متولد 1349 تهران و رییس شعبه انجمن خوشنویسان ایران در دبی، خوشنویسی را از کودکی با آموزه های پدر و برادر خود آغاز و در سال 1365 وارد انجمن خوشنویسان کرج شد و در محضر استاد غلامرضا خلج به این هنر پرداخت. وی در سال 1368 موفق به دریافت مدرک ممتازی خوشنویسی شد و در همان سال در اولین دوره آزمون مدرسین انجمن خوشنویسان شرکت و از میان 50 نفر توانست مقام اول را احراز نماید. از سال 1369 تدریس را در انجمن آغاز نمود و در سال 1371 اولین نمایشگاه انفرادی خود را با 50 اثر برگزار کرد. سال ها تدریس نمود و در محضر استادانی چون اسرافیل شیرچی، غلامحسین امیرخانی مشق نمود و هم زمان در حدود 70 نمایشگاه گروهی در کشورهای ایران، امارات، کویت و ترکیه شرکت داشت. از سال 1388 به امارات رفت و در شهر شارجه اقامت گزید، در سال 1391 با همکاری باشگاه ایرانیان اقدام به تاسیس انجمن خوشنویسان ایران شعبه دبی نمود و مدرک استادی انجمن را دریافت کرد. تدریس و برگزاری آزمون های مختلف با معیارهای انجمن خوشنویسان از دغدغه های ایشان است که مورد استقبال هموطنان و حتی علاقه مندان سایرکشورها شده است.

امید ربانی تا کنون موفق به تصاحب جوایزی از رقابت های مختلف شده است که از مهم ترین آن ها میتوان به جایزه "کبری" درسال 2016 که در شهر شارجه امارات برگزار شد و همچنین جوایز خط ریز و خط درشت ارسیکا ترکیه در سال 2015 اشاره نمود.

این هفتمین نمایشگاه انفرادی ایشان است که از روز یکشنبه 7 تا 14 مرداد ماه و از ساعت 14 تا 20 در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه راه دکتر حسابی برگزار می شود.

logo-samandehi