فروش 175 میلیونی روز اول «صد اثر صد هنرمند»


بیست و ششمین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» جمعه ۱۲ مرداد در گالری گلستان افتتاح شد و میزان فروش اولین روز ۱۷۵ میلیون تومان بود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مهر، بیست و ششمین رویداد هنری فروش آثار هنری با عنوان «صد اثر صد هنرمند» روز جمعه ۱۲ مردادماه با ارایه آثار ١٨٢ هنرمند در گالری گلستان آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه آثاری از بهمن محصص، فریده لاشایی، رضا مافی، محمدعلی ترقی جاه، سیراک ملکونیان، هوشنگ پزشک نیا، محمد احصایی، ایرج زند، ابراهیم حقیقی، میشا شهبازیان، صادق تبریزی، بهمن نیکو، علی گلستانه و شهریار احمدی در کنار آثار هنرمندان جوان برای فروش عرضه شده است که افتتاحیه و اولین روز از این نمایشگاه با استقبال خوبی از جانب عموم روبرو بود.

قیمت آثاری که در این نمایشگاه عرضه می شود از ۳۰۰ هزار تومان تا ۸۵ میلیون تومان است. گرانترین اثر بیست و ششمین «صد اثر صد هنرمند» از زنده یاد بهمن محصص است. این اثر نقاشی روی مقوا است که گالری گلستان آن را ۸۵ میلیون تومان قیمت گذاری کرده است.

لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان درباره میزان فروش روز اول بیست و ششمین رویداد «صد اثر صد هنرمند» گفت: میزان فروش اولین روز از «صد اثر صد هنرمند» ۱۷۵ میلیون تومان بود و ۳۴ کار از هنرمندان به فروش رسید.

وی افزود: به محض فروش و برداشتن یک اثر از یک هنرمند، یک اثر دیگر از آن هنرمند به نمایشگاه اضافه خواهد شد و به همین دلیل این نمایشگاه هر چند روز یک بار، نمایشگاهی جدید است.

گلستان در مورد عرضه آثار هنرمندان جوان در کنار آثار هنرمندان مطرح و پیشکسوت بیان کرد: از ۳۰ سال پیش که گالری گلستان را تاسیس کردیم هدفمان کشف استعدادهای جوان، حمایت و معرفی آنها به جامعه هنری بود و تا به امروز این روند را ادامه دادیم و نتیجه این شده که مجموعه داران از نقاشان جوان کارهای بسیاری خریداری می کنند.

وی بیان کرد: از همه سطوح هنرمندان در این نمایشگاه خاص حضور دارند و هنرمندان جوان از اینکه آثارشان در کنار بزرگانی چون سهراب سپهری، بهمن محصص و رضا مافی دیده می شود، خوشحال هستند.

مدیر گالری گلستان در پایان حضور هنرمندان پیشکسوت و نامی را نشانی از اعتبار «صد اثر، صد هنرمند» دانست و گفت: از طرف دیگر اعتبار نقاش های جوان نیز بالا می رود چون وقتی با نگاه کارشناسانه به آثار آنها می نگریم، می بینیم کارهایشان خیلی خوب است و هر سال نیز بهتر می شود.

بیست و ششمین نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند» ۱۲ مرداد در گالری گلستان واقع در دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ افتتاح شد و تا ۳۰ مرداد برقرار خواهد بود.

logo-samandehi