سیدمجتبی حسینی: فرهنگ و هنر می‌تواند در وضعیت اجتماعی عسلویه نقش موثری داشته باشد

نشستی برای تقویت فعالیت‌های هنری در عسلویه

نشست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد به منظور برنامه‌ریزی فعالیت‌های هنری در این منطقه برگزار شد.

سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، سید امین مویدی؛ مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی و مجید فروغی، مدیر روابط عمومی معاونت هنری در بازدید از منطقه عسلویه در نشستی با مدیران شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد برای برنامه‌ریزی توسعه فعالیت‌های هنری در عسلویه گفتگو کردند.

این دیدار در پی بازدید و توصیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای محور قرار گرفتن دهکده گردشگری دریایی پازارگاد برای موضوعات مختلف فرهنگی و هنری انجام شد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با اشاره به تفاوت‌های مدینه و مدنیت گفت: مدنیت و توجه به فرهنگ و مسایل شهروندی، ماندگارتر از ساخت و سازهای فیزیکی و مدینه سازی است و تاریخ گواه خوبی است برای اینکه کسانی که علاوه بر ساخت‌وساز به موضوع فرهنگ نیز توجه داشته‌اند، ماندگارتر هستند. باید با توجه به فرصت‌های مختلفی که در منطقه وجود دارد به موضوع مدنیت توجه بیشتری کنیم و در حوزه فرهنگ و هنر آماده‌ایم که با این منطقه همکاری کنیم. بی‌تردید فرهنگ و هنر می‌تواند در وضعیت اجتماعی و انسانی کارکنان صنعتی عسلویه نقش موثری داشته باشد.

جواد گلی؛ مدیر روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ارائه اطلاعاتی درباره صنعت پتروشیمی به معرفی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به‌عنوان بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین هلدینگ کشور و شرکت‌های زیر مجموعه پرداخت و گفت: ما به دنبال این موضوع هستیم که با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای بهتری را در حوزه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی ایجاد کنیم تا علاوه بر بهبود شرایط زندگی برای کارکنان و خانواده صنعت پتروشیمی، شرایط بهتری نیز برای مردم گرانقدر بومی منطقه به وجود بیاوریم.

جواد گلی ادامه داد: با ایجاد ارتباط بین مدیران شرکت‌های پتروشیمی و مدیران دستگاه‌های دولتی و ساخت اماکن فرهنگی و هنری مناسب، تعامل بهتری در منطقه به وجود خواهد آمد که پیآمد آن، آرامش خانواده‌های کارکنان صنعت و خانواده‌های ساکن در منطقه خواهد بود.

در ادامه نشست، دکتر ابراهیم یاسری؛ مدیر عامل شرکت پازارگاد گفت: همواره در شورای راهبردی تلاش کرده‌ایم که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود به محیط پیرامونی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و به همین منظور طرح‌های مختلف عمرانی، آموزشی، بهداشتی و درمانی توسط این شورا به مردم شریف این منطقه و شهرستان‌های پیرامونی تقدیم شده است و ساخت این طرح‌ها نیز ادامه دارد.

دبیر شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس افزود: هرچند در این خصوص ما با مشکلات مختلفی همچون محدودیت بودجه رو به رو هستیم اما آمادگی کامل برای همکاری هرچه بیشتر با دستگاه‌های دولتی درباره ایجاد و ساخت فضاهای فرهنگی و آموزشی را داریم.

منبع:هنرآنلاین

logo-samandehi