برگزاری سمپوزیوم ملی روز جهانی گرافیک

سومین سمپوزیوم ملی روز جهانی گرافیک با رویکردهای هنری و اجتماعی در دو بخش علمی (مقالات) و بخش نمایشگاهی (پوستر فتو گرافیستی) در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، تعامل سازنده هنرمندان گرافیک و جامعه در ارتقابخشی سطح سلامت جامعه، توجه نهادهای دولتی و غیر دولتی به مدیریت و کنترل آسیب های اجتماعی، شناخت و معرفی آسیب های اجتماعی از منظر هنر صنعت گرافیک، نگاه نقادانه به آسیب‌های اجتماعی از منظر هنر صنعت گرافیک، بازخوانی هویت فردی و اجتماعی انسان معاصر از منظر هنر در قاب تصویر، تعاملات بین بخشی و بینا رشته‌ای در کنترل آسیب‌های اجتماعی و معرفی و شناسایی نسل جدید طراحان گرافیک ایران، اهدافی است که برای این سمپوزیوم اعلام شده است.
سومین سمپوزیوم ملی روز جهانی گرافیک با 4 رویکرد هنری، ارزشی، توسعه اجتماعی و توسعه پایدار برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند به خلق اثر با موضوعات خشونت، طلاق، کودکان کار و زنان سرپرست خانوار بپردازند.
رئیس سومین سمپوزیوم ملی روز جهانی گرافیک درباره این رویداد گفته است: ارتباطات از طرق گوناگون صورت می‌گیرد و مهمترین مؤلفه آن 'نوع و شیوه ارتباط' و در نهایت 'اثر بخشی' آن بر روح و روان مخاطب است. یکی از ماناترین و اثرگذارترین نوع ارتباط، 'ارتباطات بصری' است که حجم وسیعی از این نوع ارتباط به عنوان ساده‌ترین، گویاترین و نافذترین نوع بیان در سطوح مختلف جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از رشته‌هایی که به عنوان هنر- صنعت بار مسئولیتی جذب، مفاهمه و ارتقاء سطح بصری جامعه را دارد، رشته گرافیک است که سابقه‌ای90 ساله در ایران دارد.
منصور مهرنگارافزود: این هنر در دو گونه 'سنتی' و 'مدرن' آن تعابیر و تعاریف گوناگونی را در خود دارد. ساختار سنتی گرافیک در قالب نقوشی است که به طور ویژه بر روی ظروف، ابزار و ادوات مختلف و به طور ویژه بر روی معماری ایرانی دیده می‌شود و ساختار مدرن آن با ظهور چاپ متبلور می‌گردد و در بُعد صنعتی آن خود را نشان می‌دهد.
گرامیداشت روز جهانی گرافیک با رویدادهای مختلفی در سطح جهان انجام می شود و در ایران نیز در قالب برنامه‌های مختلف، این روز گرامی داشته می‌شود. در راستای تحقق بخشی به اهداف نظام آموزشی کشور در تعامل رشته‌های دانشگاهی با هم و التزام به پیوند آموزش و جامعه، سومین سمپوزیوم روز جهانی گرافیک با هدف اصلی 'شناخت، پیشگیری و درمان معضلات و آسیب‌های اجتماعی' برگزار می‌شود.
سومین سمپوزیوم ملی روز جهانی گرافیک 12 اردیبهشت ماه در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. این سمپوزیوم در دو بخش علمی (مقالات) و بخش نمایشگاهی (پوستر فتو گرافیستی) برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این رویداد می‌توانند به نشانی http://graphic-symposium.com/ مراجعه کنند.

logo-samandehi