شب حشمت سنجری برگزار می‌شود

شب حشمت سنجری هم زمان با انتشار کتاب «افق بیکران» در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین ، شب حشمت سنجری به مناسبت انتشار کتاب «افق بیکران» که از سوی انتشارات خط و طرح منتشر شده، در ساعت پنج بعد از ظهر چهارشنبه 21 فروردین 1398 در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

حشمت سنجری، رهبر ارکستر، آهنگساز و نوازنده‌ی ویلن در سال 1294 در خانواده‌ای فرهنگی به دنیا آمد. از کودکی به فراگیری موسیقی نزد پدرش، حسین سنجری از نوازندگان بنام تار و سپس ابوالحسن صبا پرداخت. در هنرستان عالی موسیقی تهران فراگیری موسیقی کلاسیک را ادامه داد (1317-1328) و تحصیلات خود را در رشته‌ی رهبری ارکستر در وین به انجام رساند. حشمت سنجری از سال 1334 تا 1351 و پس از انقلاب تا سال 1368 رهبر دایم ارکستر سمفونیک تهران بود.

سنجری به عنوان آهنگساز نیز قطعات ماندگاری را ساخته که مشهورترین آن «رقص دایره» است. سنجری در سال 1374 درگذشت. نام حشمت سنجری همواره در کنار ارکستر سمفونیک تهران می‌درخشد. وی عمری را پای توسعه، حفظ و اعتلای موسیقی کلاسیک و ارکستر سمفونیک تهران گذاشت و شاگردان بی‌شماری تربیت کرد.

در این شب، مرسده بایگان (سنجری)، محمد سریر، حسن ریاحی، اسماعیل تهرانی و مانی جعفرزاده به ایراد سخن می‌پردازند و پیام‌های احمد پژمان و شهداد روحانی قرائت می‌شود. همچنین بخش‌هایی از فیلم مستند «رقص دایره» به کارگردانی فرزاد فره‌وشی به نمایش درخواهد آمد.

شب حشمت سنجری، چهارشنبه 21 فروردین 98، ساعت 17 در خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان نجات الهی، چهارراه ورشو، تالار فردوسی برگزار می‌‎شود.

logo-samandehi